تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
استاندار البرز در قرارگاه مسکن:

براساس شعار سال با تولید مسکن بدنبال کاهش تورم خواهیم بود

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به شعار سال و نقش تولید مسکن در کاهش تورم، گفت: باید از تمامی ظرفیت های مردمی، انبوه سازان ...برای تولید مسکن ارزان در استان باره برداری کنیم.
کد خبر: ۶۵۷۴۸

براساس شعار سال با تولید مسکن بدنبال کاهش تورم خواهیم بود

 

به گزارش معاصر ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه مسکن استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با قدردانی از اتحادیه مشاوران املاک استان، افزود: سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شد و ساماندهی و ضابطه مند کردن دفاتر املاک در دستور اجرا قرار گرفت.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی شفاف در خصوص حق الزحمه مشاوران املاک بدرستی شکل گرفت و انتظار می‌رود که استمرار و تداوم داشته باشد.
عبداللهی گفت: شناسایی و تعیین تکلیف دفاتر مشاور املاک فاقد جواز و پروانه باید با جدیت دنبال و فواصل قانونی اعمال شود.
وی افزود: جمع آوری مبایعه نامه های کاغذی و ثبت معاملات در سامانه، اقدام برای اخذ جواز کسب، اطلاع رسانی شفاف در خصوص حقوق موجر و مستاجر، دریافت رسید مبالغ پرداختی در دفاتر و... از جمله موضوعاتی است که ضرورت دارد اجرایی شود.
استاندار البرز گفت: جلسات قرارگاه مسکن با موضوع ساماندهی دفاتر املاک و نظارت بر معاملات خرید، فروش و اجاره مسکن در شهرستان ها به ریاست فرمانداران برگزار شود.
وی با اشاره به شعار سال و نقش تولید مسکن در کاهش تورم، افزود: باید از تمامی ظرفیت های مردمی، انبوه سازان بخش خصوصی، خیرین و تعهدات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای تولید مسکن ارزان در استان باره برداری کنیم.
عبداللهی گفت: در این راستا شهرداری ها نقش موثری دارند چراکه اعمال تخفیف های ویژه، اعطای پروانه ساخت رایگان، نظارت بر روند ساخت و ساز و... مشوق و راهگشا خواهد بود.
وی افزود: شهرداری ها با توجه به افزایش درآمدها از محل ارزش افزوده و تعیین تکلیف ساختمان های فاقد سند، باید در جهت ساخت مسکن، احداث سالن های ورزشی و مجموعه های بهداشتی و درمانی، همراه استان باشند‌.
استاندار البرز گفت: از این طریق طی همکاری و هم افزایی بین مسئولان می توانیم سرانه ها را ارتقا دهیم و روند ارائه خدمات را تقویت کنیم.
وی افزود: باید تعهدات خود را در نهضت ملی مسکن با برنامه ریزی و اقدامات قرارگاهی، محقق کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز