تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

حمله نیروهای پشتیبان سریع سودان به چند سفارت خانه

وزارت خارجه سودان بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع این کشور حملاتی را به سفارتخانه، چین، فلسطین و منزل سفیر عمان در خارطوم انجام داده‌اند.
کد خبر: ۶۵۸۱۲

حمله نیروهای پشتیبان سریع سودان به چند سفارت خانه

 

به گزارش معاصر,در این بیانیه آمده است: «این اقدام نقض آشکار قوانین و آداب و رسوم بین‌المللی مربوط به حرمت و حفاظت از مقر و اموال نمایندگی‌های دیپلماتیک است».

این بیانیه می‌افزاید: «شبه نظامیان شورشی موفق شدند تعدادی خودروهای دیپلمات‌ها را از سفارت چین به سرقت ببرند و اسناد را دستکاری کرده و اثاثیه آن را هم تخریب کردند. آنها برای چهارمین بار به منزل سفیر عمان یورش برده و فرش، اثاثیه، اشیای قیمتی و لوازم برقی و الکترونیکی را به سرقت بردند.

در پایان این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه سودان بار دیگر این رفتار تروریستی و جنایتکارانه را محکوم کرده و از جامعه جهانی می‌خواهد آن را به شدت محکوم و نیروهای پشتیبانی سریع را یک سازمان تروریستی معرفی کند.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار نفر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز