تهران ۱۸.۹۹° كمينه ۱۸.۹۹°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
استاندار البرز:

تولید مسکن ارزان عامل کاهش تورم خواهد شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بخش بالایی از هزینه های خانواده های فاقد خانه به اجاره بها تعلق دارد از این رو با ایجاد تسهیلات در ساخت مسکن و تولید مسکن ارزان، سبب ساز تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم خواهیم شد.
کد خبر: ۶۵۹۹۶

تولید مسکن ارزان عامل کاهش تورم خواهد شد

 

به گزارش معاصر ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در حاشیه شورای عالی مسکن که روز شنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ به ریاست آیت الله رئیسی رییس جمهور محترم و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر ضرورت تمرکز و اهتمام مدیران استان برای تحقق مصوبات این نشست با محوریت نظارت بر نرخ اجاره بها و ساماندهی دفاتر مشاور املاک و همچنین نیل به اهداف اجرای نهضت ملی مسکن در البرز تاکید کرد.
وی ادامه داد: باید از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود بهره برداری کنیم.
عبداللهی گفت: نوسازی بافت های فرسوده از جمله اهداف این نهضت محسوب می شود و با توجه به اینکه یک سوم ساکنان استان در بافت های ناکارآمد شهری سکونت دارند، باید با طرح و برنامه ای ویژه، مردم و انبوه سازان به این سو ترغیب شوند.
وی افزود: تمامی اراضی استان با کاربری مسکونی باید هر چه سریع تر ساخت و ساز خود را آغاز کنند و شهرداری ها در حوزه های خود نسبت به شناسایی و اجرای این امر اقدام کنند.
استاندار البرز گفت: شهرداری ها باید مشوق های ویژه از جمله عدم دریافت عوارض برای ساخت مسکن ارزان و نوسازی بافت فرسوده، اعطای پروانه رایگان و... را با اخذ مصوبه از شورای مربوطه، اعلام کنند.
وی افزود: استحکام و تامین زیرساخت و سرانه مسکن ها در قالب نوسازی بافت فرسوده و نهضت ملی مسکن از اهمیت بالایی برخوردار است.
عبداللهی گفت: درصدد برگزاری گردهمایی با انبوه سازان و سازندگان خوش نام استان هستیم تا تدابیری اتخاذ شود که تعامل ویژه شکل گیرد.
وی افزود: حل مشکلات تعاونی های مسکن نیز می تواند روند خانه دار شدن اعضا را تسریع کند.
استاندار البرز گفت: بخش بالایی از هزینه های خانواده های فاقد خانه به اجاره بها تعلق دارد از این رو با ایجاد تسهیلات در ساخت مسکن و تولید مسکن ارزان، سبب ساز تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم خواهیم شد.
وی در پایان از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا با تشکیل اتاق فکر و راه اندازی طوفان فکری، بسته های پیشنهادی جهت جلب مشارکت بخش خصوصی و افزایش سرعت روند تولید مسکن در استان را ارائه دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز