تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

شمار قربانیان سیل در پاکستان به ۲۰ نفر رسید

بارش باران‌های سیل آسا و طوفان در شمال غرب پاکستان ۲۰ قربانی گرفت و ده‌ها نفر نیز مصدوم شدند.
کد خبر: ۶۶۰۰۱

شمار قربانیان سیل در پاکستان به ۲۰ نفر رسید

 

به گزارش معاصر ,رسانه‌های پاکستانی به نقل از ستاد مدیریت بحران ملی این کشور نوشتند: ورود سامانه بارشی جدید به مناطق مختلف ایالت خیبرپختونخوا و متعاقب آن بارش شدید باران، منجر به آب گرفتگی در مناطق مختلف این ایالت شد.

براساس این گزارش، طغیان رودخانه‌ها در بخش‌های روستایی ایالت خیبرپختونخوا واقع در شمال غرب پاکستان و برخی از مناطق ایالت پنجاب باعث مسدود شدن راه‌های ارتباطی و تخریب ده‌ها واحد مسکونی شد.

در حوادث مختلف مربوط به بارندگی شدید در مناطق مختلف ایالات خیبر دست کم ۲۰ نفر کشته شدند. بیش از ۷۰ نفر مصدوم و صدها نفر نیز مجبور به ترک محل سکونت خود از بیم سیل و رانش زمین شدند.

اداره هواشناسی و اداره مدیریت حوادث غیرمترقبه پاکستان اعلام کرد که باران تا روزهای آینده در مناطق مختلف این کشور شدت خواهد گرفت و مناطق آسیب پذیر در وضعیت اضطراری قرار گرفته‌اند.

سال گذشته نیز سیل و رانش زمین درپی بارش شدید باران‌های موسمی در مناطق مختلف پاکستان صدها کشته و مصدوم برجای گذاشت و به بسیاری از واحدهای مسکونی نیز خسارت وارد کرد.

از نیمه اردیبهشت تا نیمه شهریور ماه (آپریل تا سپتامبر)، با پایان زمستان، هوای گرم و مرطوب از جنوب غربی اقیانوس هند به سمت کشورهایی مانند پاکستان، هند، سریلانکا، بنگلادش و میانمار می‌وزد و فصل باران های موسمی سیل آسا در شبه قاره هند است که هر ساله در کشورهای این منطقه، سیل و رانش زمین روی می دهد، جان بسیاری از شهروندان را می گیرد و بسیاری را آواره می کند.

تابستان سال گذشته پاکستان شاهد وقوع سیلی ویرانگر پس از بارش باران های سنگین موسمی و ذوب شدن یک سوم کوه های یخی این کشور در مناطق کوهستانی بود که بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ کشته به جا گذاشت و زندگی ۳۳ میلیون نفر را نیز متاثر کرد.

منازل، جاده ها و شبکه راه آهن بر اثر وقوع این سیل از بین رفتند و خسارتی که دولت پاکستان در این باره تخمین زده بیش از ۳۰ میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : باران سیل پاکستان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز