تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

تالاب گاوخونی پُر شد

با هدایت سه سیلاب به سمت تالاب، آب بسیار خوبی وارد تالاب گاوخونی شد که طبق گزارش اداره محیط زیست بیش از ۵ درصد ظرفیت این تالاب آبگیری شد.
کد خبر: ۶۶۰۳۹

 

به گزارش معاصر؛ فرماندار ورزنه گفت: با هدایت سه سیلاب به سمت تالاب، آب بسیار خوبی وارد تالاب گاوخونی شد که طبق گزارش اداره محیط زیست بیش از ۵ درصد ظرفیت این تالاب آبگیری شد.

سعید رحیمی اظهار کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته با توجه به استقرار سامانه همرفتی در منطقه و شرق استان اصفهان از سه جبهه شهرستانِ نائین، گردنه ملا احمد و کوهپایه با سیلاب مواجه شدیم که با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و آمادگی که ستاد بحران ورزنه داشت و اعلام به موقع فرمانداری‌های همجوار مبنی بر حرکت سیل به سمت ورزنه، توانستیم سیل را کنترل کنیم.

وی افزود: با تلاش زیاد و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام دادیم هر سه سیلاب به سمت تالاب گاوخونی هدایت شد و تنها خسارت‌های جزئی به برخی جاده‌های شهرستان وارد شد که می‌طلبد اداره راهداری سیل بندها را اصلاح کند تا اگر دوباره بارندگی شد خسارت به صفر برسد. خوشبختانه سیلاب هیچ خسارتی به روستاهای ورزنه وارد نکرد و آب بسیار خوبی وارد تالاب گاوخونی شد که طبق گزارش اداره محیط زیست بیش از ۵ درصد ظرفیت تالاب آبگیری شد.

فرماندار ورزنه گفت: بنابراین تمام تلاش خود را به منظور هدایت سیلاب به طرف تالاب گاوخونی انجام دادیم که تا حد زیادی موفق شدیم. از شرکت آب منطقه‌ای درخواست داریم حقابه تالاب گاوخونی را بدهد تا رودخانه آبگیری کامل شده و از فرونشست جلوگیری شود و در ضمن در تابستان با معضل ریزگردها مواجه نخواهیم شد. اما اگر همچنان شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو حقابه تالاب را ندهند تابستان با بحران ریزگردها در اصفهان و شهرستان‌های همجوار مواجه خواهیم شد.

رحیمی تصریح کرد: در چند روز گذشته هیچ بارشی در ورزنه رخ نداد و تنها حرکت سیلاب از شهرستان‌های همجوار به سمت این شهرستان را داشتیم. کِشت کشاورزان شرق اصفهان به اتمام رسید، اما به دلیل عدم برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در زمان‌بندی و میزان آب اختصاصی، تقریباً ۳۰ درصد از کِشت کشاورزان ورزنه خسارت دیده است که می‌طلبد در سنوات بعد شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند تا کشاورزان بدانند چه میزان کِشت انجام دهند.

وی درباره افتتاح استخر ورزنه پس از سال‌ها انتظار نیز گفت: روز گذشته شنبه با حضور معاون وزیر ورزش استخر شهدای ورزنه و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه این شهر پس از ۱۲ سال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز