تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

بزرگترین رزمایش هوایی ناتو آغاز شد

رزمایش هوایی اعضای ناتو و ژاپن امروز (دوشنبه) در آلمان در میانه جنگ اوکراین و با هدف نشان دادن همبستگی این ائتلاف نظامی آغاز شده است.
کد خبر: ۶۶۱۳۴

بزرگترین رزمایش هوایی ناتو آغاز شد

 

به گزارش معاصر به نقل از خبرگزاری کیودو، رزمایش "مدافع هوایی ۲۳" که توسط نیروی هوایی آلمان بزرگترین تمرین استقرار نیروهای هوایی در تاریخ ناتو نامیده می‌شود، تا ۲۳ ژوئن در حریم هوایی اروپا با حضور ۱۰ هزار پرسنل و ۲۵۰ فروند جنگنده از ۲۳ عضو ناتو و همچنین سوئد و ژاپن آغاز شده است.

به گفته یکی از مقام‌های دفاعی آلمان، ایالات متحده به تنهایی حدود ۲۰۰۰ پرسنل هوایی و زمینی و ۱۰۰ فروند جنگنده از جمله جنگنده رادارگریز پیشرفته اف-۳۵ را اعزام می‌کند، در حالیکه نیروی دفاع شخصی هوایی ژاپن یک هواپیمای ترابری در این رزمایش دارد.

۳۱ عضو ناتو به همراه توکیو مشارکت خود را در اقیانوس هند- اقیانوس آرام تقویت کرده‌اند؛ جایی که اقدامات دریایی پکن در حال افزایش است.

ناتو به ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند در تلاش برای مقابله با اقدامات چین و همچنین تشدید همکاری و هماهنگی نظامی در مقابل روسیه به چشم شریک می‌نگرد. یکی از مقام‌های وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد، توکیو با حضور در این رزمایش به دنبال همکاری بیشتر دفاعی با کشورهای اروپایی است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : ناتو رزمایش هوایی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز