تهران ۱۲.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

مبارزه با مواد مخدر هدف نشست مشترک ایران، پاکستان و سازمان ملل

نشست سه جانبه در تهران با حضور وزار و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملل متحد و کشور پاکستان با موضوع مبارزه با مواد مخدر در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۶۲۷۳

مبارزه با مواد مخدر هدف نشست مشترک ایران، پاکستان و سازمان ملل

 

به گزارش معاصر,در چهارچوب همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد، نشست ابتکار سه جانبه در تهران با حضور وزرا و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملل متحد و کشور پاکستان برگزار شد و مبارزه با مواد مخدر موضوع نشست امروز بود.

ایران رتبه نخست کشفیات مواد مخدر

اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست با اشاره به اینکه امروز سند و بیانیه نهایی مشترک بین مسئولین مرتبط و نمایندگان بین ایران پاکستان و سازمان ملل برگزار شد، گفت: ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر در دنیا محسوب می‌شود و توسعه همکاری‌ها جهت مقابله با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه منشأ تولید مواد مخدر در افغانستان است، گفت: در سالهای اخیر شاهد افزایش تولید فزاینده مواد مخدر هم از نوع صنعتی و شیشه و هم نوع سنتی در این کشور بوده ایم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اعلام آمادگی ایران جهت انتقال تجربیات مقابله با مواد مخدر خبر داد و گفت: همکاری‌های چندجانبه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

مؤمنی با اشاره به اینکه سند پایانی جلسه امروز شروع مجددی برای تلاش گسترده جهت کاهش کشت و قاچاق مواد مخدر خواهد بود، گفت: کنترل مواد مخدر از مبدا و پاسخگو کردن گروه حاکم در کشور افغانستان از دغدغه‌های مهم حساب می‌شود و امیدواریم همگی به این هدف برسیم.

وی اعلام کرد: نشست بعدی در همین سال جاری برگزار می‌شود و ارزیابی پیام سند پایانی امروز را خواهیم داشت.

به دنبال انسداد مرزها در جهت مبارزه با مواد مخدر و کشت آن بوده‌ایم

نماینده پاکستان در این نشست با اشاره به ضرورت توجه به مبارزه با مواد مخدر در مرزها گفت: ما همواره به دنبال انسداد مرزها در جهت مبارزه با موادمخدر و کشت آن بوده‌ایم این‌ها از افغانستان نشأت گرفته که به نسل جوان آسیب می‌زند و ما به آن آگاه هستیم.

وی ادامه داد: پلیس ما در دفاتر خودشان جان‌های بسیاری را فدا کرده‌اند تا مواد مخدر به دست جوانان نرسد و البته این وظیفه ما است و ما این مسیر را متوقف نمی‌کنیم.

نماینده پاکستان در مبارزه با مواد مخدر گفت: ما اقدامات خود در زمینه مواد مخدر را به هیچ عنوان متوقف نمی‌کنیم و با افرادی که در تجارت مواد مخدر فعال هستند به شدت برخورد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مرزهای ایران و پاکستان در صلح کامل است و ما با جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی نداریم.

همچنین مدولف نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد درباره اینکه آیا نشستی را با دولت افغانستان و طالبان برای کاهش میزان سطح کشت خشخاش صورت داده‌اید، گفت: طبیعتاً ما دفتری در کابل داریم و سازمان‌های مختلف در افغانستان این روند را به طور میدانی بررسی می‌کنند و ما یک چارچوب برای مقابله با بحران بشردوستانه در این کشور داریم که نیاز است با همتاهای ما در آن کشور صحبت کنید.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز