تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

درخواست رسمی کشور مصربرای پیوستن به گروه بریکس

سفیر روسیه در مصر امروز چهارشنبه از درخواست رسمی قاهره برای پیوستن به گروه «بریکس» خبر داد .
کد خبر: ۶۶۲۷۸

درخواست رسمی کشور مصربرای پیوستن به گروه بریکس

 

 از خبرگزاری آناتولی، گئورگی بوریسینکو روز چهارشنبه تصریح کرد: مصر درخواست رسمی خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادهای نوظهور جهان (بریکس) ارائه کرده است زیرا یکی از اقدامات کنونی بریکس، انجام مبادلات تجاری با ارزهای جایگزین دلار از طریق استفاده از ارزهای ملی یا ایجاد ارز مشترک است و این موضوع برای مصر بسیار مهم است.

روزنامه رسمی مصر پیشتر خبر امضای توافقنامه تأسیس بانک توسعه جدید وابسته به بریکس و پیوستن مصر به این بانک توسط عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور را منتشر کرده بود.

 بانک توسعه جدید بریکس توسط کشورهای عضو بریکس در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد. پنج اقتصاد این بلوک بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان و نزدیک به یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند.

بانک توسعه جدید بریکس با هدف تأمین مالی زیرساخت‌ها و توسعه پایدار در کشورهای عضو و سایر اقتصادهای نوظهور راه‌اندازی شد. از دیگر اهداف این بانک، کمک به کشورهای عضو برای کاهش وابستگی به دلار و یورو است.

این نهاد وام دهنده چندملیتی به گسترش دامنه جهانی خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر بنگلادش، امارات متحده عربی، اروگوئه و مصر را نیز شامل می‌شود. این بانک همچنین در حال مذاکره با عربستان سعودی برای پذیرش این کشور به عنوان دهمین عضو بانک بریکس است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بریکس مصر عضویت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز