تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

دیوار از گوگل پلی حذف شد

تحریم ها مدتهاست که به کسب و کارهای آنلاین ایرانی ضربه می زند و هر از گاهی شاهد حذف همزمان چند اپلیکیشن ایرانی از روی گوگل پلی هستیم.
کد خبر: ۶۶۳۲۲


دیجیاتو؛ اپلیکیشن «دیوار» از شب سه‌شنبه ۲۳ خرداد به دلیل تحریم‌ها از گوگل پلی (فروشگاه رسمی گوگل) حذف شده است.

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل‌پلی تقریبا به امری عادی تبدیل شده و این بار قرعه به نام «دیوار» افتاده است. حذفی که براساس اعلام این شرکت به علت تحریم‌ها صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دیوار، اپلیکیشن دیوار از شب سه‌شنبه 23 خرداد ماه و به دلیل تحریم‌ها از گوگل پلی (فروشگاه رسمی اپلیکیشن گوگل) حذف شده است. در ایمیلی که گوگل برای دیوار ارسال کرده، اعلام شده که این اقدام با استناد به ماده 16.5 «توافقنامه توسعه‌دهندگان» صورت گرفته که به تحریم‌های وضع شده از سوی دولت آمریکا اشاره دارد.

این شرکت در ادامه اطلاعیه خود تأکید کرده همه تلاش‌شان را با استفاده از ابزارهای قانونی موجود برای حل این مشکل انجام می‌دهند تا اپلیکیشن دیوار بتواند بار دیگر به گوگل‌پلی بازگردد.

به باور آنها حذف اپلیکیشن رسمی دیوار از گوگل‌پلی می‌تواند باعث انتشار بدافزارها با سوءاستفاده از عنوان و برند دیوار در فروشگاه رسمی گوگل و تضییع حقوق کاربران‌ شود. از همین رو روابط عمومی دیوار از کاربران فضای مجازی خواسته است تا زمان حل این مشکل از صفحه دانلود دیوار برای اطلاع از روش‌های نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن استفاده کنید.

تحریم ها مدتهاست که به کسب و کارهای آنلاین ایرانی ضربه می زند و هر از گاهی شاهد حذف همزمان چند اپلیکیشن ایرانی از روی گوگل پلی هستیم. تابستان 1400، اپلیکیشن‌های آپارات، فیلیمو، بلد و طاقچه از گوگل‌پلی‌حذف شدند و مدتهاست برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها مانند علی بابا نیز دچار همین مشکل شده‌اند.

تابستان 1401 نیز اپلیکیشن‌های شیپور، شیپور پلاس و آلونک از گوگل‌پلی حذف شدند. در همین راستا دیوار اطلاعیه ای را منتشر کرد و گفت آنها برای حمایت از شیپور تصمیم گرفته‌اند به طور موقت اپلیکیشن شان در گوگل پلی نمایش داده نشود. تصمیمی که البته پس از یک روز و به درخواست شیپور، بازگردانده شد.

گفتنی است از مهر سال گذشته، گوگل پلی در ایران مسدود شده و این پلتفرم چندان اهمیتی برای نهادهای تصمیم‌گیر در ایران ندارد.

در ماه‌های اخیر با وجود موافقت وزارت ارتباط با رفع فیلتر این فروشگاه اندرویدی، تغییری در وضعیت مسدودسازی آن صورت نگرفته است. فیلتری که به باور بسیاری از کارشناسان موجب شده تا ریسک گسترش بدافزار و نصب نرم افزارها از مسیرهای غیررسمی افزایش یابد که امنیت دستگاه‌ها و حریم خصوصی کاربران ایرانی را به شدت تهدید می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دیوار گوگل پلی حذف

آخرین اخبار روز