تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹

تشریح اقدامات و چالش های قرارگاه جوانی جمعیت

ششمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت، با هدف اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري برگزار شد .
کد خبر: ۶۶۴۵۱

تشریح اقدامات و چالش های قرارگاه جوانی جمعیت


به گزارش معاصر ازاداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری البرز، ششمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت، با هدف اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست ولی پوری معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري و دبيري اداره كل امور زنان و خانواده استانداري با حضور اعضاء قرارگاه برگزار شد و مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری البرزبه تشریح اقدامات دستگاه های مختلف در این قرارگاه پرداخت.
معصومه آقایی مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری البرز در این نشست تلاش برای حفظ پویایی و جوانی جمعیت را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این قرارگاه عنوان کرد و از روسای کمیته های تخصصی قرارگاه جوانی جمعیت در خواست کرد ضمن ارائه گزارش عملکرد، آخرین روند اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه سلامت، وضعيت اعطاء‌ تسهيلات ازدواج، مسکن و ... مورد بررسی قرار داد و بر کیفی سازی اجرای برنامه های جمعیتی تاکید کرد.
وی افزود: در این نشست نماینده قرارگاه مردمی جمعیت گزارشي از بررسي وضعيت رضايتمندي مادران در زايمان طبيعي در بيمارستان هاي دولتي استان را ارائه داد و از مهم ترين شاخصه های رضایتمندی مادران را حفظ امنیت روانی مادران، تطبیق جنسیت کادر درمان با مادران، احترام به ارزش ها و عقاید مادران، حفظ حریم خصوصی مادران، افزایش تعداد ماما در بیمارستان دولتی نسبت به میزان موالید، افزایش پرسنل و تجهیزات بیمارستان های دولتی عنوان کرد.
آقایی گفت: همچنین گزارش ايجاد شعبه ثبت احوال در بيمارستان كمالي به همت مدیرکل محترم ثبت احوال ارائه شد، که اين اقدام موثر اثرات خوب و مثبتي در ثبت آمار مواليد استان داشته و منجر به ثبت روزانه 30 تولد در اين بيمارستان شده است.
مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری البرز تصریح کرد: كميسيون هماهنگي امور بانك ها هم گزارشي از وضعيت اعطاء‌ تسهيلات ازدواج و فرزندآوري به تفكيك شهرستان و همچنين طراحي و نصب پوسترهايي با محتواي تسهيلات ازدواج و فرزندآوري و مسكن و نحوه اقدام متقاضيان و مبلغ تسهيلات در كليه بانك ها ارائه داد.
آقایی اضافه کرد: اداره کل مسکن و شهرسازي استان هم گزارشي از روند ثبت نام و اعطاء زمين موضوع ماده 4 قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت ارائه داد.
وی افزود: روند كند بررسي پرونده به دليل مشکلات سامانه مي باشد و نياز است تمهيداتي در جهت تسريع اين امر در نظر گرفته شود، که ما همچنان پیگیر هستیم.
به گفته وی صدا و سیما و اداره کل ورزش و جوانان نیز به ارائه گزارش از عملکرد خود پرداخت.
شایان ذکر است قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک هفته درمیان بصورت مرتب و با دستورات اولویت دار به ریاست استاندار محترم و دبیری دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری برگزار میگردد .

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز