تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

روابط عمومی ها در فرآیند اطلاع رسانی نقش روایت گر اول را ایفا کنند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز بیان کرد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در فرآیند اطلاع رسانی باید نقش روایت گر اول را ایفا کنند.
کد خبر: ۶۶۴۵۲

روابط عمومی ها در فرآیند اطلاع رسانی نقش روایت گر اول را ایفا کنند


به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، حمیدرضا رضایی با بیان این مطلب در جلسه مشترک هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و شورای هماهنگی روابط عمومی فرمانداری های شهرستانهای تابعه استان به بیان نقش و اهمیت عملکرد روابط عمومی ها در مدیریت فرآیند اطلاع رسانی در شرایط بحرانی پرداخت.
وی با قدردانی از اطلاع رسانی به لحظه روابط عمومی برخی دستگاه ها در وقوع سیل محور کرج- چالوس، افزود: عملکرد اطلاع رسانی برخی دستگاه ها در جریان سیل اخیر ارزیابی شد. در این راستا عملکرد فرمانداری کرج و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در انعکاس اخبار و وقایع سیل اخیر به دلیل روایت گری اول قابل تقدیر است. در این راستا عملکرد دستگاه هایی همچون هلال احمر و آب منطقه ای استان نیز برای اطلاع رسانی اقدامات دستگاه های دخیل جای تشکر دارد.
جانشین و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در ادامه سخنان خود گفت: آنچه حائز اهمیت است اینکه تمامی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان باید برای اطلاع رسانی به موقع شرایط بحرانی از آمادگی کافی برخوردار باشند چرا که هر آن امکان دارد که مشابه این قبیل اتفاقات برای هر دستگاه دیگری نیز رخ دهد و این هنر روابط عمومی ها است که چطور در بحران ها با اقناع افکار عمومی شرایط را مدیریت کنند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت شبکه سازی در فرایند اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان در اجرای عملیات های رسانه ای گفت: رسانه ها و روابط عمومی ها فصل مشترکی از حیث نقش آفرینی در روایت گری رویدادها دارند و تعامل این دو حوزه می تواند زمینه ساز تقویت بسترهای اطلاع رسانی در استان باشد.
وی افزود: هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان از این پس بدنبال وقوع هر حادثه غیرمترقبه ای، کمیته اطلاع رسانی در شرایط اضطرار را تشکیل خواهد داد.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی نقش روابط عمومی ها در مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز در ادامه جلسه با مدیران روابط عمومی فرمانداری ها ضمن اشاره به نقش حاکمیتی فرمانداری ها تصریح کرد: فرمانداری ها بخشی از خانواده وزارت کشور هستند بنابراین از آنان انتظار می رود در عملیات های اطلاع رسانی همکاری لازم را داشته باشند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت مدیریت فضای مجازی در شهرستانهای استان گفت: فرمانداری ها به عنوان مرجع اطلاع رسانی در شهرستانها هستند، در این راستا اطلاع رسانی صحیح و شفاف به منظور جلوگیری از بروز هرگونه شایعه ای می تواند مسئولان استان را در خدمت رسانی مناسب به مردم یاری کرده و بستر لازم را برای تشخیص واقعیت ها از اخبار غیر واقعی فراهم کند.
تبیین اجرای پروتکل های تشریفاتی در مراسم بدرقه و استقبال از مسئولان استانی در شهرستانها از دیگر محورهای این جلسه بشمار می رفت که رضایی بر ضرورت مدیریت آن تاکید کرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز گفت: به منظور تقویت فعالیت های هیئت رئیسه روابط عمومی ها با فرمانداری های شهرستان نیز در هر شهرستان با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی 7 شهرستان استان، هیئت رئیسه روابط عمومی های شهرستانی تشکیل و طبق دستور العمل های ابلاغی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز