تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

سهمیه دارویی فارس نیازمند افزایش است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیگیری‌ها برای افزایش سهمیه دارویی استان فارس در حال انجام است .
کد خبر: ۶۶۵۹۰

سهمیه دارویی فارس نیازمند افزایش است

 

به گزارش معاصر,محمدجواد راعی دوشنبه در نشست خبری افزود: برای حمایت از بیماران خاص در سطح این استان این افراد با هدف تامین بخشی از هزینه های درمان و دارو به صندوق بیمه ایرانیان معرفی شده اند تا با همکاری بیمه سلامت بخش قابل توجهی از هزینه تامین دارو این اقشار به آنها پرداخت شود.

وی اظهار کرد: طی یکسال گذشته بیش از ١.٤ میلیارد تومان کمک مالی به بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح استان فارس انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تشکیل ۴۷ ستاد ویژه برای تامین دارو در سطح استان گفت: اگرچه تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز اولویت دارد اما از طرفی تجویز و مصرف داروها و ملزومات پزشکی نیز امر مهمی است که نباید به آن بی توجه بود.

وی ادامه داد: در این راستا کمیته بهره وری دارو و ملزومات پزشکی در فارس تشکیل شد تا ضمن پایش و رصد تجویزات پزشکی و مصرف دارو توسط بیماران ، اقلام مصرفی و سرپایی و بستری بصورت منطقی انجام شود.

راعی مصرف سروم در سطح کشور را غیرمنطقی دانست و اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور میزان مصرف سروم افزایش چشمگیری داشت به نحوی که اکنون ماهانه نزدیک به ٢٢ میلیون سروم در کشور مصرف می‌شود که آمار بالا و غیر منطقی است.

وی در ادامه به موضوع قاچاق کالاهای سلامت محور اشاره کرد و گفت: این حوزه با سلامت و جان مردم جامعه سر و کار دارد لذا با توجه به مباحث اقتصادی و اشتغالزایی باید با مساله قاچاق کالاهای سلامت محور و بهداشتی با جدیت و حساسیت بیشتری ورود پیدا کرد.

راعی افزود: سال گذشته بیش از ٨.٥ میلیارد تومان کشفیات کالای سلامت محور از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل داشتیم که باید مجازات های بازدارنده‌تری در قوه قضاییه برای این کار در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: با هدف دسترسی مردم به داروهای خاص و ویژه داروخانه ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خیابان لطفعلی خان زند به خیابان نشاط منتقل شده که طی یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حدود ۷۰۰ واحد عطاری، ۷۶۰ باشگاه ورزشی، سه سلامتکده و ١٢٠ داروخانه منتخب در سطح استان فارس بصورت مداوم با هدف کاهش تخلفات بازرسی و پایش می‌شود.

وی با تاکید براینکه فروشگاه‌های لوازم ورزشی و عطاری‌ها مجاز به فروش مکمل‌های غذایی و دارویی نیستند و شهروندان در صورت نیاز باید برای تامین نیاز خود به داروخانه مراجعه کنند، افزود: با پزشکان و شرکت‌های پخش نیز هماهنگ شده که مکمل‌های مربوط به کودکان و شیرخشک آنها به صورت راحت تر توسط سامانه الکترونیکی تجویز و با تخصیص یارانه‌ توزیع شود.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز