تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
استاندار البرز :

مدیران استان باید تحت آموزش های روز دنیا در مدیریت بحران قرار گیرند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تمرین و برگزاری مانورهای بحران و استفاده از آموزش ها و تجارب اساتید مطرح دنیا می تواند استان را برای مقابله با حوادث طبیعی آماده کند.
کد خبر: ۶۶۶۵۱

مدیران استان باید تحت آموزش های روز دنیا در مدیریت بحران قرار گیرند

 

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، کشور ما مستعد بلایا و حوادث طبیعی است، افزود: بر اساس این امر مهم باید تدابیر پیشگیرانه با احصا نقاط حادثه خیز و تعریف دستورالعمل خاص، اتخاذ شود.
وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، ضرورت دارد گام های پس از وقوع حوادث مشخص شود تا مردم و مدیران از مراحل گذر از حادثه مطلع شوند.
عبداللهی گفت: مدیریت بحران ها نیاز به آموزش دارد و مدیران باید از حوادث و تبعات آن آگاه شوند تا غافلگیر نشوند.
وی افزود: باید امکانات و توانمندی های استان احصا شود تا در مواقع بحران جمع آوری و مورد استفاده قرار گیرند.
استاندار البرز گفت: تمرین، آموزش و برگزاری مانورهای بحران می تواند استان را برای مقابله با حوادث طبیعی آماده کند.
وی افزود: حادثه سیل در جاده کرج_چالوس علاوه بر اینکه مشکلاتی ایجاد کرد، مدیران را با زوایای مختلف عملیات در بحران آشنا کرد.
عبداللهی گفت: اساتید بزرگ دنیا باید دعوت شوند و مدیران استان از تجارب و علم آنها در حوادث و بحران ها و گام های اساسی قبل و بعد وقوع، استفاده کنند.
وی افزود: ستاد بحران باید در لحظه اول احتمال وقوع حوادث در مقرهای مختلف و مرکز ستاد، حاضر باشند.
استاندار البرز گفت: تمامی دستگاه ها باید گزارش عملکرد با محوریت اعلام نقاط ضعف در سیل اخیر را ارائه دهند.
وی افزود: میزان خسارت به اموال مردم مشخص شود و راهکارهای رسیدگی به آنها بررسی شود.
عبداللهی گفت: باید مشاور با شرح خدمات کامل برای مطالعه نقطه به نقطه محور کرج_چالوس بمنظور پیشگیری از حوادث و رفع موانع مشخص شود.
وی افزود: تدابیر زیست محیطی و تقویت پوشش گیاهی برای مقابله با سیل و پیش بینی حوضچه هایی در نقاط مختلف در دستور کار قرار گیرد.
استاندار البرز گفت: ما در قبال جان و مال مردم مسئول هستیم و باید به گونه ای برنامه ریزی و تصمیم گیری کنیم که حافظ آنها باشیم.
وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان موظف است در صورت ایمنی و پاکسازی کامل، نسبت به بازگشایی جاده کرج_چالوس اقدام کند.
عبداللهی گفت: باید در تمامی نقاط استان مخازن آب ساخته شود و هر منطقه شهری در پارک ها و بوستان ها برای ایجاد این امکان برنامه ریزی کنند.
وی افزود: مطالعه رینگ و مانیتورینگ آب شهری و روستایی صورت گیرد تا ساماندهی توزیع و مدیریت تامین آب محقق شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز