تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

کلیات سند سالمندی استان البرز تصویب شد

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری البرز از تصویب کلیات سند سالمندی استان خبر داد و گفت: سند ملی سالمندی کشور در سال گذشته ابلاغ شده است که باید به جد در دستور کار اعضای این شورا قرار گیرد.
کد خبر: ۶۶۷۱۵

کلیات سند سالمندی استان البرز تصویب شد


به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، محمدجواد کاظمینی با بیان این مطلب در اولین جلسه شورای سالمندی استان در سال 1402 که با حضور اعضای شورا در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کلیات برش استانی سند ملی سالمندی البرز در این نشست به تصویب رسیده است بنابراین با توجه به اینکه اجرایی شدن این سند تکلیف قانونی است باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گرفته و با اعلام جدول زمان بندی مشخص نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام کنند.
وی افزود: در حال حاضر به همت دانشگاه علوم پزشکی و برخی دستگاه های اجرایی استان اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است که می تواند استان البرز را در این حوزه سرآمد سایر استان های کشور قرار دهد.
وی با بیان اینکه سند ملی سالمندی کشور با تعریف 6 هدف اصلی چراغ راهی برای بهبود وضعیت سالمندان است، خاطر نشان کرد: فعال شدن کمیته های ذیل شورای سالمندی استان نقش بسزایی در تسریع در ارائه خدمات مطلوب به سالمندان استان دارد.
کاظمینی با اشاره به روند فزاینده جمعیت سالمندی کشور از جمله استان البرز، تاکید کرد: رعایت پیوست فرهنگی- اجتماعی حقوق سالمندی می تواند این فصل از زندگی را برای افراد در معرض سالمندی پربارتر کرده و امید را در میان این قشر فرهیخته پررنگ کند.
وی از مدیرکل بهزیستی استان خواست اطلاعات کلی موجود را در قالب سیاست های اجرایی در اختیار دستگاه های استانی قرار دهد تا در ادامه مسیر با اشراف اطلاعاتی دستگاه ها بتوان قدم های مثبتی برای این قشر از جامعه برداشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز