تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
سفیر روسیه در ایالات متحده:

آمریکا باید هزینه «بازسازی اوکراین» را بپردازد

سفیر روسیه در ایلات متحده اعلام کرده است که آمریکا به دلیل نقشی که در طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین داشته است، باید «هزینه‌های بازسازی» این کشور را بپردازد.
کد خبر: ۶۶۷۴۳

به گزارش معاصر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونف»، سفیر روسیه در ایالات متحده، روز گذشته –چهارشنبه- اعلام کرد که (از آنجایی که) ایالات متحده عامل طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین است، (این کشور) باید «هزینه بازسازی اوکراین» را بپردازد.

وی در این‌باره گفت: «مسئولیت آنچه که در اوکراین در حال وقوع است کاملاً به عهده دولت ایالات متحده است؛ در نتیجه، آمریکا باید این کشور را دوباره بسازد».

وی افزود: «جنگ اوکراین نتیجه سال‌ها تلاش هدفمند ایالات متحده برای ایجاد تنش در مرزهای روسیه و تبدیل کردن اوکراین به (کشوری) ضدروسیه است».

سفیر روسیه در واشنگتن همچنین تصریح کرد: «(آمریکا) به اوکراین تسلیحات قدرتمند ارسال می‌کند و از به نتیجه رسیدن هرگونه ابتکار صلحی در رابطه با این کشور جلوگیری به عمل می‌آورد».

گفتنی است «اورزولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا پیشتر اعلام کرده بود که این کمیسیون پیشنهادی را در رابطه با استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای حمایت از اوکراین ارائه خواهد کرد.

مترجم: اردوان ملک‌پور

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز