تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

تکلیف داریم رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کنیم

پنج سال آینده که برنامه هفتم توسعه اجرا می‌شود سال‌های مهمی پیش روی سازمان برنامه و بودجه است و تکلیف داریم رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کنیم.
کد خبر: ۶۶۷۴۴

به گزارش معاصر، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پنج سال آینده سال‌های مهمی پیش روی سازمان برنامه است و تکلیف داریم رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کنیم.

 داوود منظور در نشست هم‌اندیشی هیات رییسه سازمان برنامه و بودجه با روسای سازمان در استان‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ شاهد خروج اقتصاد کشور از رکود بودیم که سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی به ۴ درصد رسید و امسال باید آن را به ۸ درصد نزدیک کنیم.

وی افزود: پنج سال آینده که برنامه هفتم توسعه اجرا می‌شود سال‌های مهمی پیش روی سازمان برنامه و بودجه است و تکلیف داریم رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کنیم.

منظور تصریح کرد: فضای بین المللی به نفع کشور در حال تغییر است و ان شاالله این روند را در خدمت پیشرفت کشور می‌آوریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: پیشرفت کشور در همه سطوح به سازمان برنامه و بودجه مربوط است. مسائل معیشتی مردم، موضوع دارو و درمان، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا محور و توسعه کریدور برای ما اهمیت دارد.

وی یادآور شد: سهم اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی ۲ درصد است که باید به سه برابر این رقم برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما رشد و پیشرفت استان‌ها را کنترل خواهیم کرد گفت: هر یک از استانها ناتوان هستند بدانند ما نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهیم.

منظور با اشاره به رشد میانگین ۰.۷ درصدی اقتصاد کشور در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: اگر در گذشته رشد پایینی داشته ایم این گناه به گردن سازمان برنامه و زیرمجموعه سازمان در تمام استان‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما امیدآفرینی در جامعه است و حق نداریم مردم را نگران کنیم باید در گفتار و البته در رفتار در مردم ایجاد امید کنیم. به طور مثال مشکل تامین دارو یا موضوع خرید تضمینی گندم قابل حل است و باید به مردم این پیام را بدهیم که انشاءالله این مشکلات به زودی حل می‌شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز