تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°

۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
ایران:

جامعه جهانی به جنایات اسرائیل واکنش نشان دهد

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، واکنش جهانی به جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را خواستار شد.
کد خبر: ۶۶۷۷
اسرائیلاخبار معاصر: غلامحسین دهقانی، روز چهارشنبه در سخنانی در کمیته سیاسی سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد، نقض گسترده حقوق بشر، تخریب خانه‌های فلسطینیان، کوچ اجباری مردم فلسطین، دستگیری و بازداشت کودکان و زنان فلسطینی و وضع وخیم زندانیان در بند این رژیم را از جمله جنایات صهیونیست‌ها برشمرد که واکنش جامعه بین‌المللی را می‌طلبد.

معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد همچنین عدم همکاری اسرائیل با کمیته تحقیق سازمان ملل و سیاست‌های این رژیم در نقض حقوق مردم فلسطین و سایر اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی از جمله ساکنان بلندی‌های جولان سوریه را به شدت محکوم کرد.

دهقانی ضمن تأکید بر تعهد همیشگی جنبش غیر متعهدها در جهت دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع جهت حل مسأله فلسطین، حمایت این جنبش را از حقوق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و برخورداری از دولتی مستقل اعلام کرد.

گفتنی است وزارت امور قضایی اسرائیل تقریباً پیش‌نویس لایحه‌ای را نهایی کرده است که به موجب آن می‌توان فلسطینی‌های زیر 14 سال را به حبس محکوم کرد. [بیشتر بخوانید]

از زمان تشدید درگیری‌ میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از ابتدای ماه اکتبر تاکنون بیش از 80 فلسطینی کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این مدت سربازان اسرائیلی با شلیک گلوله جنگی و پلاستیکی و استفاده از گاز اشک آور فلسطینیان را در مناطق مختلف اشغالی مورد هدف قرار داده اند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز