تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
استانداری البرز:

نیازمندان محله های محروم شناسایی و به نهادهای مربوطه معرفی شوند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: علاوه بر احصا مشکلات و موانع محله های محروم، باید بسترهای تفریح و نشاط، برگزاری جشن ها، اعیاد و مناسبت ها بمنظور امیدافزایی و جلب اعتماد و همراهی مردم فراهم شود.
کد خبر: ۶۶۷۷۹

نیازمندان محله های محروم شناسایی و به نهادهای مربوطه معرفی شوند

 

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در چهل و دومین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز پنجشنبه ۱ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه گزارش محله ها باید بر مبنای اهداف کارگروه های ذیل این قرارگاه ارائه شود، افزود: محله های محروم استان باید حداقل ۱۰ برنامه و راهبرد اساسی را ترسیم کنند تا از طریق مربوطه نسبت به تحقق آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: شهرداری ها با توجه به اعتباراتی که از محل ارزش افزوده دریافت می‌کنند باید در راستای ایجاد تحول در محله های هدف برنامه ریزی و عملیات اجرایی داشته باشند.
عبداللهی گفت: ضرورت دارد نیازمندان و فقرای مطلق در محله ها شناسایی شوند و به نهادها و خیریه های استان معرفی شوند.
وی افزود: برخی از نیازمندان و خانواده های دارای معلول، زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج و... تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و از روند امور آگاهی ندارند، بنابراین مدیر محله ها باید شناسایی و معرفی شوند.
استاندار البرز گفت: علاوه بر احصا مشکلات و موانع محله های محروم، باید بسترهای تفریح و نشاط، برگزاری جشن ها، اعیاد و مناسبت ها بمنظور امیدافزایی و جلب اعتماد و همراهی مردم فراهم شود.
وی افزود: روند ساخت مدارس خیر ساز تحت عنوان نهضت مدرسه سازی در استان از طریق نصب دوربین و بازدید های میدانی در محل پروژه رصد می شود.
عبداللهی گفت: در سفر رئیس جمهور محترم و رئیس محترم قوه قضائیه، موضوع انتقال زندان رجایی شهر مطرح شد و در این راستا توفیق یافتیم.
وی افزود: در آینده نزدیک این امر اجرایی می شود و در خصوص زندان قزلحصار به دلیل مشکلات اجتماعی ناشی از استقرار خانواده های زندانیان در حواشی آن، نیز چاره اندیشی خواهد شد.
رینگ شبکه آبرسانی، ساماندهی اسناد املاک، رسیدگی به وضعیت حلقه دره و ساماندهی اتباع بیگانه از جمله مواردی بود که دنبال می شود.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ نیز به بیان مسائل این شهرستان پرداخت و موضوعات و دغدغه‌های کلی شهرستان را مطرح کرد.
همچنین مشکلات محله های محروم آغچه حصار و سلطان آباد در شهرستان چهارباغ توسط مدیر خانه محله گزارش شد و دستور لازم برای پیگیری موضوعات توسط دستگاه های مربوطه صادر شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز