تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

آغاز پروازهای بازگشت حجاج از 13 تیر

با خروج آخرین کاروان‌های ایرانی از شهر مدینه، این شهر امشب از زائران ایرانی خالی می‌شود.
کد خبر: ۶۶۸۰۷

به گزارش معاصر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، ستاد عملیات حج با اعلام این مطلب افزود: بیش از ۱۵۰۰ زائر ایرانی در قالب ۱۱ کاروان که درمدینه منوره هستند امشب پس از محرم شدن در مسجد شجره برای انجام اعمال عمره تمتع راهی مکه مکرمه می‌شوند و شهر پیامبر درعملیات مدینه قبل از زائران ایرانی خالی می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، تمامی کاروان‌های زائران ایرانی با ۳۷۷ پرواز از سوم خرداد ماه تا بامداد امروز از ۲۱ ایستگاه پروازی از طریق فرودگاههای مدینه وجده وارد عربستان شدند و عملیات انتقال حجاج پایان یافت.

آخرین هواپیمای حامل کاروان‌های زائران ایرانی از فرودگاه همدان به پرواز در آمد و حدود ساعت سه بامداد امروزبه وقت محلی درفرودگاه جده به زمین نشست.

دراین اطلاعیه آمده است، تعداد زائران ایرانی حاضر در جوار بیت الله الحرام بیش از ۸۶۲۰۰ نفر است و امشب تمامی زائران بیش از ۵۸۰ کاروان درهتل‌های مکه استقرار یافته و آماده انجام مناسک حج تمتع و حضور ایام تشریق می‌شوند.

پروازهای زائران ایرانی به مقصد مدینه که از سوم خردادماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود یکشنبه شب ۲۸ خردادماه به پایان رسید. بنابراعلام سازمان هواپیمایی کشوری قرار است پروازهای برگشت حجاج از ۱۳ تیرماه آغاز شود.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز