تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

حسینی: ناکارآمدی دولت قبلی مردم را ناامید و ناراضی کرده بود

معاون امور مجلس رییس جمهور با بیان اینکه وقتی دولت سیزدهم آغاز به کار کرد شرایط خوبی بر کشور حاکم نبود، علت اصلی آن را ناکارآمدی دولت وقت و سستی در اداره امور کشور دانست که بخشی از مردم را ناامید و ناراضی ساخته بود.
کد خبر: ۶۶۸۶۹

حسینی: سستی دولت قبلی مردم را ناامید و ناراضی کرده بود

 

به گزارش معاصر، سید محمد حسینی در یک برنامه تلویزیونی با گرامیداشت ایام شهادت آیت الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از مسئولان عالی رتبه انقلاب اسلامی گفت: در بین شهدای هفتم تیر مسئولانی از هر سه قوه از جمله ۲۷ نماینده و ۲۶ نفر از دولتمردان از جمله چهار وزیر عباسپور، قندی، موسی کلانتری و فیاض بخش و ۱۳ معاون وزیر حضور داشتند و این شهیدان الگوهای همدلی و همگرایی و خدمت به مردم هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی که دولت سیزدهم در چه شرایطی اداره امور کشور را در دست گرفت، بیان کرد: بدون تردید وقتی دولت سیزدهم آغاز به کار کرد شرایط خوبی بر کشور حاکم نبود مشارکت در انتخابات در حد انتظار نبود که علت اصلی آن ناکارآمدی دولت وقت و وجود رخوت، تعلل و سستی در اداره امور کشور بود که بخشی از مردم را ناامید و ناراضی ساخته بود.

معاون رئیس جمهور افزود: دو سال قبل در این ایام، کرونا در کل کشور فراگیر شده بود حتی در تهران تخت بیمارستانی برای مبتلایان به سختی پیدا می شد، روزانه بالغ بر ۷۰۰ نفر جان خود را از دست می دادند.

حسینی یادآور شد: در حوزه های مختلف از جمله برق و آب با کمبود و قطع مکرر مواجه بودیم. شاهد برپایی تجمعات اعتراضی مختلف از سوی معلمان، کارگران، بازنشستگان و دیگر اقشار بودیم، تعداد قابل توجهی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل شده بود و براساس اطلاعات ارایه شده، ذخیره برخی از کالاهای اساسی مثل گندم در بعضی شهرها فقط به اندازه ۱۲ روز بود.

وی عنوان کرد: علت مشکلات و کمبودها تفکر برخی از مسئولان بود که می‌گفتند باید در مقابل قدرت‌های غربی کوتاه آمده و تسلیم شد تا بتوان واکسن وارد کرد و تعامل و تبادل اقتصادی و تجاری با سایر کشورها برقرار نمود اما اقدامات دولت سیزدهم بطلان این تفکر را به خوبی نمایان کرد. در ابتدای انقلاب اسلامی نیز ملی گراها ادعا می کردند که نظام به بن بست رسیده و امام راحل در واکنش به آنها نهیب زدند که کشور امام زمان (عج) به بن‌بست نمی رسد، شما خودتان به بست رسیده اید.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز دولت با عزم و اراده راسخ به رفع مشکلات می‌پردازد و آیت الله رئیسی پس از انتخاب بدون وقفه، اقدامات لازم برای واردات واکسن را شروع کرد و با حمایت همه جانبه از تولید واکسن داخلی، شرایط را به نفع سلامت مردم تغییر داد.

حسینی افزود: دولت مردمی همچنین نظام رتبه بندی معلمان را که بیش از ده سال معطل مانده بود به رغم بار مالی سنگینی که داشت آغاز کرد و البته رتبه بندی بخاطر کاهش زمان اجرای آن از سه سال به سه ماه، و ضرورت رتبه بندی بالغ بر ۹۳۰ هزار نفر کار بسیار دشواری بود و در عمل هم کاستی ها و ضعف هایی بروز و ظهور پیدا کرد.

اوضاع رو به بهبود است

وی تصریح کرد: امروز با تلاش شبانه روزی دولت کارخانجات و واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری احیا و راه‌اندازی می شود و مصوبات سفرهای استانی در سراسر کشور در حال انجام است و به واسطه آن فرصت های شغلی زیادی برای جوانان ایجاد شده است.

وی همچنین یادآور شد: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، مسئولین دولت سابق چنین می گفتند که سفرهای استانی با خزانه خالی نتیجه ملموسی نخواهد داشت، اما دولت با همت و تلاش مضاعف با افزایش درآمدها و انظباط مالی توانست پروژه‌های نیمه تمام زیادی را در کنار طرح های مختلف در حوزه‌های گوناگون بویژه در صنعت و آبرسانی افتتاح و در اختیار مردم قرار دهد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: امروز با اقداماتی که انجام شده به رغم وجود برخی مشکلات، از شرایط سخت و دشوار عبور کرده و اوضاع رو به بهبود است. ریل‌گذاری درستی در حوزه های مختلف انجام شده و بر اساس آن همه دستگاه‌های اجرایی وظایف و ماموریت‌های خود را انجام می دهند.

برنامه هفتم برای همه اهداف خود ضمانت اجرایی دارد

حسینی گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه اهداف کمی و کیفی را به خوبی ترسیم کرده است و برای همه آنها ضمانت اجرایی قرار داده و مصمم است آن را به طور کامل عملیاتی کند البته اگر در مواردی پیشنهادات بهتری وجود داشته باشد فرصت برای اصلاح در مجلس وجود دارد و دولت در این زمینه از نظرات صائب و مفید استقبال می کند.

وی گفت: امروز شاهد همگرایی و همدلی بین دولت، مجلس و قوه قضاییه هستیم و دولت مصمم است به دور از تنش و حاشیه های کاذبی که هیچ سودی به حال مردم ندارد، مشکلات و گرفتاری های موجود را برطرف کند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای دیپلماسی دولت در تقویت روابط با همسایگان، کشورهای دوست و آسیایی از جمله برقراری روابط با عربستان گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی بر اساس تعامل سازنده و متوازن، حجم روابط با کشورهای مختلف را افزایش داده است و این رویکرد در کنار دستاوردهای سیاسی و امنیتی، آثار و تبعات اقتصادی حائز اهمیتی برای کشورمان به همراه دارد و به رغم اینکه هنوز مهار تورم و رشد تولید چالش جدی ماست اما دولت با یک سلسله اقدامات کوشیده است تا شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.

حسینی تصریح کرد: دولت مردمی بخاطر ارتباط گسترده با مردم در سراسر کشور و آشنایی میدانی و عمیق با مشکلات، همه تدبیر و توان خود و ظرفیت های کشور را بکارگرفته است تا اوضاع اقتصادی به سامان برسد و این امیدواری وجود دارد که با تصویب برنامه هفتم تا پایان شهریور، اجرای این برنامه در نیمه دوم سال آغاز و آثار مطلوب آن برای مردم ملموس و عینی باشد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز