تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
استاندار البرز:

مهارت آموزی راهکار دست یابی به اشتغال پایدار است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: عدم تجهیز فارغ‌التحصیلان به مهارت، از جمله موانع سر راه کارجویان است، بنابراین ضرورت دارد که آموزش های فنی و حرفه ای و لینک دانشگاه ها با مراکز و واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۶۶۸۷۶

مهارت آموزی راهکار دست یابی به اشتغال پایدار است

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در قرارگاه اشتغال استان که روز شنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات مهم ایجاد ارتباط بین کارجو و کارفرما است چراکه اکنون در البرز اکثر شهرک های صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند و از سوی دیگر با جمعی از فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه هستیم.
وی ادامه داد: عدم تجهیز فارغ‌التحصیلان به مهارت، از جمله موانع سر راه کارجویان است، بنابراین ضرورت دارد که آموزش های فنی و حرفه ای و لینک دانشگاه ها با مراکز و واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گیرد.
عبداللهی گفت: ایجاد امکاناتی همچون مسکن کارگری و اتخاذ تدابیر لازم برای تردد و حمل و نقل نیروی کار به شهرک های استان، باید بعنوان یک راهکار مد نظر متولیان امر باشد.
وی افزود: نظام مسائل مرتبط با اشتغال استان در قالب کارگروه باید احصا شود و موانع به صورت اساسی و گام به گام مورد برنامه ریزی و رسیدگی قرار گیرد.
استاندار البرز گفت: حمل و نقل و اسکان ارزان برای نیروی کار باید برنامه محور دنبال شود.
وی افزود: فارغ‌التحصیلی که مهارت دست یابی به اشتغال ندارد باید از طریق فنی و حرفه ای، آموزش ببیند و بکارگیری شود.
استاندار البرز گفت: با آموزش های مهارتی، حوزه اشتغال و دست یابی افراد به کار متحول می شود.
وی افزود: در دنیای امروز شغل هایی متناسب با علوم نوین بخصوص در حوزه دیجیتال، ایجاد شده که باید بدنبال آموزش آنها باشیم.
عبداللهی گفت: در برش استانی ایجاد اشتغال، البرز مکلف به ایجاد ۵۰ هزار شغل است که با توجه به ظرفیت های موجود باید فراتر از این تعداد باشیم.
وی افزود: با اقدامات صورت گرفته، نرخ بیکاری استان به ۸.۲ درصد رسیده و حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز