تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
وزیر کشور:

مسئولین افعانستان دقت کنند دوباره حوادث مرزی پیش نیاید

باید یک کمیته مشترک بین ایران و افغانستان برای تعیین حق‌آبه هیرمند تشکیل شود تا مشخص شود ادعای حاکمان افغانستان درست است یا متخصصان ما که می‌گویند آب هست.
کد خبر: ۶۶۹۶۶

 

به گزارش معاصر؛ وزیر کشور گفت: باید یک کمیته مشترک بین ایران و افغانستان برای تعیین حق‌آبه هیرمند تشکیل شود تا مشخص شود ادعای حاکمان افغانستان درست است یا متخصصان ما که می‌گویند آب هست.

احمد وحیدی، درباره آخرین وضعیت تعیین حق‌آبه هیرمند بین ایران و افغانستان گفت: بحث اصلی این بود که بایستی آن کمیساریای مشترکی که در یکی از بندهای معاهده پیش‌بینی شده است، تشکیل شود که البته در حال حاضر بر اساس گزارشی که نماینده محترم رئیس‌جمهور دادند آن‌ها اعلام آمادگی کردند که این کار اتفاق بیفتد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید یک کمیته مشترک تشکیل شود و به محل سدها بروند میزان آبِ آن‌ها را بررسی کنند و مشاهده کنند که ادعای حاکمان افغانستان درست است یا متخصصان ما که می‌گویند آب هست.

وی درخصوص حل و فصل سوءتفاهمات مرزی بین ایران و افغانستان بعد از قضایای اخیر، عنوان کرد: بله، فعلا مشکلی نداریم. اما چون چندبار تکرار شده است امیدواریم که مسئولین افعانستان دقت کنند تا دوباره از این حوادث مرزی که به هیچ وجه ما دوست نداریم، پیش نیاید. امیدواریم این‌گونه شود.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز