تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

دیدار سردار رادان با دبیر شورای امنیت روسیه

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دومین روز سفر رسمی خود به مسکو با دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه دیدار کرد.
کد خبر: ۶۷۱۲۶

دیدار سردار رادان با دبیر شورای امنیت روسیه

 

به گزارش معاصر,سردار احمدرضا رادان که در سفری رسمی به دعوت فرمانده گارد ملی روسیه به مسکو سفر کرده است، چهارشنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۲ در دیدار نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه و همچنین در چارچوب سازمان همکاری شانگهای تأکید کرد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: با توجه به ارتقای سطح مناسبات تهران – مسکو به سطح راهبردی و اشتراک نظر رهبران دو کشور درباره توسعه همه جانبه مناسبات، ضرورت دارد همکاری های دو کشور در حوزه های انتظامی و امنیتی توسعه یابد.

قدردانی از مواضع ایران در وقایع اخیر روسیه

پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن تأکید بر توسعه مناسبات دوجانبه با ایران، از مواضع جمهوری اسلامی ایران به ویژه آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور در وقایع اخیر روسیه و حمایت از حاکمیت ملی این کشور قدردانی کرد.
فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورای امنیت روسیه در این دیدار، توافق کردند که همکاری های دوجانبه را در حوزه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و مبارزه با جرایم سازمان یافته و دیگر حوزه های انتظامی و امنیتی ارتقا دهند.

سردار رادان سه شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۲ به دعوت رسمی گارد ملی روسیه، در رأس هیاتی وارد مسکو شد.
فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در بدو ورود به مسکو، ابراز امیدواری کرد که این سفر سرآغاز بسیار خوبی برای اتحاد و همکاری های اثربخش پلیس دو کشور باشد.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و پلیس تجربه های فراوانی در اموری مانند مبارزه با مواد مخدر، مقابله با تروریسم و قاچاق سازمان یافته دارد که فدراسیون روسیه نیز از این تجربیات برخوردار است و طرفین تمایل دارند که تجربیات خود را در اختیار یکدیگر بگذارند.
سردار رادان و هیأت همراه در این سفر سه روزه همچنین ضمن ملاقات با برخی مقام‌های ارشد امنیتی و انتظامی فدراسیون روسیه از موزه گارد ملی، مرکز مدیریت عملیات پلیس و مرکز کنترل ترافیک مسکو بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز