تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

ترافیک سنگین در جاده های منتهی به مازندران

رییس پلیس راه مازندران، وضعیت ترافیک در محورهای منتهی به این استان را در زمان حاضر سنگین توصیف کرد.
کد خبر: ۶۷۱۴۱

ترافیک سنگین در جاده های منتهی به مازندران

 

به گزارش معاصر,سرهنگ یدالله جهان تاب افزود: در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نساء، محدوده های تونل کندوان و سیاه بیشه ترافیک خودرو سنگین است.

وی اظهار داشت: همچنین در محور چالوس حدفاصل میدان امیرکبیر تا شهرستانک در هر دو مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد خودروها از مسیر جایگزین آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

رییس پلیس راه مازندران خاطرنشان کرد: در مسیر جنوب به شمال جاده فیروزکوه در محدوده دماوند هم ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

سرهنگ جهان تاب با بیان اینکه محورهای شمالی هم اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، گفت: در مسیر جنوب به شمال جاده هراز در محدوده‌های گالری امامزاده هاشم، بایجان و سه راهی چلاو ترافیک سنگین خودرو گزارش شده است.

وی همچنین از اجرای طرح محدودیت های ترافیکی در جاده های ارتباطی این استان با هدف تسهیل در تردد خودرویی خبرداد و از مسافران خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

بر اساس اعلام رئیس پلیس راه مازندران تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

وی اضافه کرد: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور کندوان از ساعت ۱۱ تا ۲۴ روز چهارشنبه هفتم تیرماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ همانروز از ابتدای آزاد راه تهران – شمال به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

سرهنگ جهان تاب افزود: تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در جاده چالوس از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه ۹ و ۱۰ تیرماه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

بر اساس این گزارش اعمال محدودیت در صورت بازگشایی محور چالوس قابل اجرا بوده و در غیر این صورت تا اطلاع بعدی این محور مسدود خواهد بود.

به استثنای حاملان موادسوختی و یا فاسدشدنی تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس کماکان است.

محور هراز:

رئیس پلیس راه مازندران همچنین گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه ۹ تیرماه جاری از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روز از آب اسک به سمت رودهن در محدوده مشاء بصورت مقطعی یکطرفه خواهد بود.

وی یادآورشد: تردد تمام کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه هفتم تیرماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه هشتم و ۹ ماه جاری از محور هراز ممنوع است.

له گته سرهنگ جهان تاب اجرای محدودیت های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و در صورت عادی بودن ترافیک، با هماهنگی، اجرای محدودیت ها لغو خواهد شد.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است. مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه راه فرعی است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز