تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

سفیر جدید ایران در بلغارستان انتخاب شد

«علیرضا ایروش» به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان (صوفیا) منصوب شد. وی اخیرا با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور دیدار و خداحافظی کرد.
کد خبر: ۶۷۱۶۸

سفیر جدید ایران در بلغارستان انتخاب شد

 

به گزارش معاصر,علیرضا ایروش سابقه سفارت ایران در مجارستان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هندوستان، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی سازمان صداو سیما و کارشناس ارشد حوزه آموزش وزارت امور خارجه را در کارنامه کاری خود دارد. 

وی جایگزین سید محمدجواد رسولی محلاتی شده است. رسولی محلاتی از سال ۱۳۹۷ عهده‌دار سفارت ایران در صوفیا بوده است. او ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ رونوشت استوارنامه خود را به «گئورگ گئورگیف» معاون وزیر امور خارجه بلغارستان و چهارم مهر ماه۱۳۹۷ نیز اصل استوارنامه خود را به «رومن رادف» رئیس جمهور بلغارستان، تقدیم کرد.

ایروش اخیرا در اظهاراتی بلغارستان را مرز ورود به اروپا خواند و افزود: با فرآوری برخی از محصولات می‌توان به بازار بلغارستان وارد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اخیرا در دیدار سفرای جدید ایران در ۱۱ کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کشورها و سازمان‌های بین‌المللی راهکارهای عمل بر مبنای اصل یکپارچه عزت، حکمت و مصلحت را به طور دقیق تبیین کردند و از سفرای کشورمان انتظار می‌رود این فرمایشات رهبری را کاملا مدنظر داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های متنوع و حتی مکملی با بسیاری از کشورهای دنیا، از جمله کشورهای محل ماموریت شما دارد، افزود: همه تلاش خود را برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها در راستای گسترش روابط پایدار اقتصادی و تجاری فیمابین به کار بگیرید.

رئیسی همچنین با ذکر این نکته که رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است. در این راستا از ظرفیت‌های سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای که به طور مشترک در آنها عضو هستیم، به بهترین شکل برای گسترش همکاری‌ها و مناسبات بهره بگیرید.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «نیکولای میلکوف» وزیر امور خارجه بلغارستان ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو بر اهمیت روابط دوجانبه در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور تأکید کرد

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز