تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

اولین واکنش نخست وزیر سوئد به سوزاندن قرآن کریم

نخست وزیر سوئد در اولین واکنش خود به هتک حرمت قرآن کریم در تجمعی با مجوز پلیس در این کشور، بدون محکوم کردن این هتک حرمت صرفا خواستار حفظ آرامش شد.
کد خبر: ۶۷۱۹۹

به گزارش معاصر،  نخست وزیر سوئد در اولین واکنش خود به هتک حرمت قرآن کریم در تجمعی با مجوز پلیس در این کشور، بدون محکوم کردن این هتک حرمت صرفا خواستار حفظ آرامش شد.

به نقل از خبرگزاری تاس، اولف کریسترسن، نخست وزیر سوئد امروز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی که بعد از برگزاری تجمع همراه با هتک حرمت قرآن کریم با مجوز پلیس این کشور در چهارشنبه شب گذشته برگزار کرد، بدون آنکه چنین اقدامی را محکوم کند، صرفا خواستار آرامش شده و تنها حمله به سفارت کشورش در بغداد را غیرقابل قبول دانست.

به نوشته خبرگزاری تاس، چهارشنبه گذشته، "سلوان مومیکا"،یک سوئدی اصالتا عراقی با برپایی تجمعی با مجوز پلیس سوئد در محل مسجد مرکزی شهر استکهلم و مصادف با نخستین روز تعطیلات عید قربان نسخه ای از قرآن کریم را پاره کرده و به آتش کشید.

این هتک حرمت به قرآن کریم با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی و احضار سفرای سوئد در سطحی گسترده همراه شد و برگزاری تجمعات اعتراضی در این کشورها در محکومیت این اهانت را در پی داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سوئدی "تی.تی" نخست وزیر این کشور در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود در واکنش به خشم عراقی ها از آتش زدن قرآن و حمله به سفارتخانه سوئد در شهر بغداد گفت: "روشن است که ورود غیرقانونی افراد به سفارتخانه های سوئد در کشورهای دیگر کاملا غیرقابل قبول است."

او ادامه داد: "من همچنین فکر می‌کنم که ما باید اینجا در سوئد آرامتر باشیم. وضعیت امنیتی جدی است و دلیلی برای توهین به افراد دیگر وجود ندارد."

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز