تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
رئیسی در همایش صنعت و معدن:

مالیات برای تنظیم‌گری است

مالیات برای تنظیم‌گری است و اگر در بخش صنعت مشکلی برای‌مان ایجاد شود باید با همین مالیاتی که اخذ می‌شود مشکلات را حل کرد. کار باید به نحوی پیش رود که صنعتگر احساس پشتیبانی کند.
کد خبر: ۶۷۲۴۵


به گزارش معاصر، رییس‌جمهور گفت: امروز صنعتگران ما به این رسیده‌اند که رشد صنعت را با علم و فناوری و دانش همراه کنند؛ چراکه اثر آن بر صادرات و توسعه نمایان خواهد شد.

 سیدابراهیم رئیسی در مراسم روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار شد با تبریک این روز به فعالان صنعت و معدن اظهار کرد: در این روز باید هم به مزایای مطلق و هم به مزایای نسبی در این بخش پرداخته و به معایب و آسیب‌ها نیز توجه و حرف صنعتگران‌مان شنیده شود. همچنین موانع و مشکلات ما در زمینه تجارت منطقه‌ای صنعت و معدن رفع شود.

وی افزود: من برای رشد تولید صنعت و معدن کشور از همه صنعتگران تشکر می‌کنم. در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۱ این رشد محقق شد و امسال هم کشور به سمت رشد تولید و اقتصاد حرکت می‌کند. امروز صنعتگران ما به این رسیدند که رشد صنعت را باید با علم و فناوری و دانش همراه کنند؛ چراکه اثر آن بر صادرات ما در این بخش و توسعه آن نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه صنعتگران از در دلسوزی و درباره موانع و مشکلات کشور در این بخش مطرح می‌کنند باید به خوبی شنیده شود. اساس کار آن است که ما احساس‌مان رفع مشکلات و موانع باشد و در این دولت تصمیم جدی برای حل مشکلات و موانع وجود دارد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «ما باید به مشکلات و مسائل پیش‌روی صنعت کشور توجه کافی داشته باشیم»، یادآور شد: در بخش صنعت مهم است که شاهد حضور دانشگاه در کنار این بخش باشیم؛ چراکه تعریف این دو در کنارهم منجر به بهره‌وری بیشتر و رشد تولید و در نهایت رشد اقتصادی برای کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: تامین مالی برای یک صنعتگران‌ امری ضروری است، او خودش هم سرمایه دارد اما صنعتگر باید احساس کند دستش باز است و قدرت مانور دارد تا مواد اولیه و ماشین‌آلات را تامین کند. همچنین مشوق‌های مالیاتی در این زمینه تاثیر دارد.

مالیات برای تنظیم‌گری است و اگر در بخش صنعت مشکلی برای‌مان ایجاد شود باید با همین مالیاتی که اخذ می‌شود مشکلات را حل کرد. کار باید به نحوی پیش رود که صنعتگر احساس پشتیبانی کند و در عین حال که مالیات پرداخت می‌کند، بداند که این امر بر میزان تولید او تأثیر نمی‌گذارد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز