تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

هشدار نسبت به ورودکالای قاچاق از پایانه کلانتری کرج

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز بر ضرورت تشکیل کمیته های تخصصی کارگروه اطلاعات و عملیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان کرج و سایرشهرستانهای استان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۲۸۱

هشدار نسبت به ورودکالای قاچاق از پایانه کلانتری کرج


به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، یاسر نژادفلاح با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج در نخستین روز از هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری کرج برگزار شد، با تاکید بر ضرورت احصاء آمار قاچاق کالا و ارز در استان به تفکیک شهرستانها گفت: طبقه بندی آمار قاچاق کالا و ارز در برنامه ریزی های کلان استان یاری گر مسئولان امر برای تصمیم گیری های آتی خواهد بود.
وی همچنین با اشاره بر ضرورت تشکیل کارگروه اطلاعات و عملیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستانهای استان البرز افزود: ملاک ارزیابی و رتبه بندی شهرستانها تشکیل این کارگروه است. این کارگروه بصورت تخصصی مسائل مبتلابه شهرستانها را مورد بررسی قرار می دهد و وظیفه هماهنگی بین دستگاه های امنیتی و انتظامی را در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده دارد و می بایست در بخش های مختلفی همانند حمایت از تولید داخلی، کارگروه فرهنگی و.. جلسات مستمر خود را تشکیل دهد.
نژاد فلاح همچنین یکی از گلوگاه های قاچاق کالا را نیز ترمینال های شهر دانست و بیان کرد: یکی از معضلات استان و شهر کرج بحث قاچاق از درگاه ترمینال ها است، گزارش هایی نیز در این زمینه به دبیرخانه وصول شده است که برای ساماندهی آن پیگیری ویژه ای باید توسط اداره کل راهداری، حمل و نقل و شهرداری صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: واگذاری فرایند حمل و پست کالاها از طریق شرکت خصوصی علاوه بر اینکه دارای شائبه است امکان افزایش ورود اقلام و کالاهای قاچاق را افزایش می دهد لذا همکاری شرکت ملی پست بعنوان تسهیل کننده در فرایند جابجایی کالاهای پستی می تواند حجم قابل توجهی از ورود کالای قاچاق به استان را کاهش دهد.
در این جلسه همچنین وضعیت نظارت بر جلوگیری از قاچاق سوخت، درج برچسب اصالت کالا و میزان کشفیات قاچاق در بخش های مختلف اعم از معاونت غذا و دارو،تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، گمرک و.. گزارش داده شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز