تهران ۱۲.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

تقدیر از قضات دادگاه بخش کامفیروز استان فارس

عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس همزمان با هفته محیط زیست از هم افزایی و تعامل قضات و کارکنان قضایی بخش کامفیروز شهرستان مرودشت تقدیر کرد.
کد خبر: ۶۷۲۸۲

تقدیر از قضات دادگاه بخش کامفیروز استان فارس



به گزارش معاصر از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، یوسف حسنی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت با ابلاغ پیام تقدیر مدیر کل به اتفاق مسوول مدیریت بحران اداره کل با رییس و قضات دادگاه بخش کامفیروز که در حفاظت از منطقه حفاظت شده تنگ بستانک (بهشت گمشده) همکاری قابل توجه ای دارند دیدار کرد و پیام تبریک مدیر کل را به مناسبت هفته قوه قضاییه ابلاغ کرد.
رئیس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان مرودشت در این دیدار، محیط زیست را امانتی برای نسل امروز برشمرد که باید نسل آینده نیز از مواهب آن بهره مند باشند و افزود: حفاظت از محیط زیست، یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است، خشکسالی‌، بی‌آبی، آتش‌سوزی جنگل‌ها، خشک‌شدن تالاب‌ها، آلودگی هوای کلانشهرها و شهرها، انقراض انواع گونه‌های جانوری و گردو‌غبار و ریزگردهای سال‌های اخیر ناشی از بی توجهی به محیط زیست و تداوم آسیب هایی است که افرادی بدون توجه به اثرات ماندگار این آسیب ها بر پیکره محیط زیست وارد کرده اند.
مسوول مدیریت بحران اداره کل نیز بر لزوم فرهنگ سازی و افزایش حس مسوولیت پذیری برای حفظ مواهب الهی و همچنین برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفین تاکید کرد وادامه داد : حفاظت از محیط زیست امروز به یک مسوولیت اجتماعی تبدیل شده است، برای حفظ یا بازیابی کیفیت محیط زندگی ما از طریق جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها یا کاهش حضور مواد آلاینده در محیط باید از همه ابزارهای قانونی بهره گیری کرد.
مجید خانبازی با تقدیر از قضات و کارکنان قضایی دادگاه بخش کامفیروز، تغییرات در خصوصیات کالاها و خدمات، تغییر در الگوی مصرف، تغییرات در تکنیک‌های تولید، تصفیه یا دفع پسماندها در تأسیسات جداگانه، بازیافت و جلوگیری از تخریب چشم‌انداز و اکوسیستم را از رویکردهای حفظ محیط زیست دانست که می بایست فرخنگ سازی شود.
مسوولان قضایی دادگاه بخش کامفیروز نیز در این نشست بر لزوم آمادگی برای برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان و صدور احکام سبز و مجازات های جایگزین تاکید کردند.

منطقه بهشت گمشده و تنگ بستانک از جمله مناطق در معرض آسیب است و این منطقه هدف گردشگری بسیاری از شهروندان و گردشگران است که متاسفانه گاه بر اثر بی مبالاتی و سهل انگاری اسیب هایی می بیند، فرهنگ سازی برای مدیریت پسماند در این منطقه و حفظ ارزشهای آن ضرورتی انکار ناپذیر است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز