تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

۵۶ درصد تهرانی‌ها دچار فقر حرکتی هستند

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۵۶ درصد تهرانی‌ها دچار فقر حرکتی هستند، گفت: با برگزاری قهرمان شهر ۱۰ درصد مردم درگیر فعالیت جسمانی می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۳۵۵

۵۶ درصد تهرانی‌ها دچار فقر حرکتی هستند

 
به گزارش معاصر, با توجه به در پیش بودن دومین دوره مسابقات «قهرمان شهر»، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ۵۶ درصد مردم ما از لحاظ جسمانی دچار فقر حرکتی هستند و ۴۰ درصد مردم ما درگیر دیابت هستند. فعالیت بدنی در تهران ۱۳ دقیقه است درحالی که نرم جهانی آن حدود ۵۰ دقیقه است.
 
اوجاقی افزود: در این رویداد ۱۰ رشته برای آقایان و ۱۰ رشته برای بانوان طراحی شده است. رشته‌هایی که دامنه جنسیتی و سنی تمام رده‌ها و قابلیت اجرا در فضای باز و پارک‌ها و خیابان‌ها را داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: هدف گذاری ما این است که بالای ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر را برای این مسابقات درگیر کنیم. به همین منظور هم ثبت نام را به صورت رایگان قرار دادیم و در مراحل نهایی جوایز نقدی و تجهیزات ورزشی برای برندگان در نظر گرفته ایم.
 
اوجاقی در ادامه گفت: طبق آمار، در دوره گذشته قهرمان شهر حدود ۶۰۰ هزار نفر درگیر مسابقات و حدود ۷ هزار نفر درگیر مرحله نهایی شدند. همچنین دوره قبل با ۸ رشته آقایان و ۸ رشته بانوان برگزار شد؛ پیش بینی می‌شود با توجه به بازی‌های آسیایی که در پیش رو داریم کشور ما در مجموع ۱۰۰ مدال طلا و نقره و برنز دریافت کند.
 
نگاه ما برای مجموعه‌های ورزشی شهرداری درآمدزایی نیست
 
اوجاقی در ادامه گفت: نگاه ما برای مجموعه‌های ورزشی شهرداری، در درجه اول درآمدزایی و سودآوری نیست بلکه خدمت رسانی به مردم است بر همین اساس معتقدیم که سازمان ورزش در رابطه با مجموعه‌های ورزشی نسبت به پیمانکار بهتر می‌تواند خدمت رسانی کند.
 
مدیرعامل سازمان ورزش در خصوص قیمت گذاری‌های جدید سانس‌های استخر‌ها و مجموعه‌های ورزشی توضیح داد: شورای شهر نرخ‌های جدید را عدد تعرفه‌های ۱۴۰۱ دولت با یک درجه کمتر اعلام کرد، تعرفه‌های دولت برای مجموعه‌های دولتی هم در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰درصد افزایش داشت؛ بنابراین در تعرفه‌های جدید سازمان ورزش، همچنان نسبت به تعرفه‌های دولتی ارزان‌تر هستیم. علاوه بر این، در درجه بندی نرخ‌ها و تعرفه ها، مناطق جنوبی یعنی مناطق ۹ تا ۲۱ تعرفه‌ها درجه سه و در سایر مناطق درجه ۲ حساب شدند تا به مناطق جنوبی از این طریق کمک بیشتری شود.
 
افتتاحیه این مسابقات ۱۲تیر در مجموعه ورزشی ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز