تهران ۲۴.۸۴° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

عربستان سفیر سوئد را فراخواند

 عربستان سعودی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، اعتراض قاطع خود به این اقدام شنیع را به سفیر سوئد ابلاغ کرد.
کد خبر: ۶۷۳۹۶



به گزارش معاصر؛ به دنبال هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، وزارت امور خارجه عربستان سعودی، امروز (دوشنبه)، از احضار سفیر سوئد در ریاض خبر داد.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)، یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. این اقدام واکنش شدید کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران را به دنبال داشت.

طبق گزارش روزنامه سعودی «عکاظ»، وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، اعتراض قاطع خود به این اقدام شنیع را به سفیر سوئد ابلاغ کرد.

ریاض همچنین از دولت سوئد خواست که هر گونه اقدام در تضاد با تلاش‌های بین‌المللی برای گسترش ارزش‌های مدارا، میانه‌روی، رد افراط‌گرایی و تضعیف احترام متقابل به روابط مردم و کشورها را متوقف سازد.

هتک حرمت قرآن کریم پس از صدور اجازه انجام این کار از طرف پلیس سوئد انجام شد. این اقدام با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

هزاران نفر از مردم کشورهای اسلامی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم تجمع اعتراضی و تظاهرات گسترده برپا کردند. صدها نفر از مردم ایران با تجمع مقابل سفارت سوئد، اهانت به کتاب مسلمانان را محکوم کردند.

سازمان همکاری اسلامی نیز روز گذشته در نشستی فوق‌العاده ضمن محکومیت این اقدام،‌ خواستار اتخاذ تدابیر جمعی برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به پیامر عظیم‌الشأن اسلام شد.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز