تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

بدرقه پیکر مرحوم خسرو حسن‌زاده از خانه هنرمندان

مراسم بدرقه پیکر زنده‌یاد خسرو حسن‌زاده هنرمند نقاش، چهارشنبه (۱۴ تیرماه) ساعت ۱۰ مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۴۱۴

بدرقه پیکر مرحوم خسرو حسن‌زاده از خانه هنرمندان

 

به گزارش معاصر,حسن‌زاده روز گذشته(۱۱ تیر) در ۶۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این هنرمند فقید متولد ۱۳۴۲ در تهران بود، وی تحصیلات مرتبط با رشته نقاشی را در مجتمع دانشگاهی هنر تهران گذراند سپس در سال‌های ۱۳۶۰ زیر نظر آیدین آغداشلو به فراگیری نقاشی پرداخت.

آثار زنده‌یاد حسن‌زاده در کشورهای بسیاری به نمایش درآمده‌اند و در گنجینه موزه‌های هنری جهان مانند موزه هنرهای زیبای لس‌آنجلس، موزه بریتانیا، موزه هنرهای زیبای هیوستون، موزه آقاخان تورنتو و موزه هنرهای معاصر ایران نگهداری می‌شوند.

گزیده‌ای از آثار این هنرمند فقید از دهه ۱۳۷۰ به بعد، سال ۱۳۹۷ در گالری ایرانشهر به نمایش درآمد که مجموعه‌های مختلفی همچون «یادداشت‌های جنگ»، «تروریست»، «یا علی مدد» و «پهلوانان» و … را شامل می‌شد.

این مرور بر آثار به دنبال نمایش جدیدترین مجموعه آثار حسن‌زاده با عنوان «وارهول نجاتم داد» برگزار شد. وی سال ۱۴۰۱ نیز نمایشگاهی با عنوان «بازگشت رضا موتوری» در گالری ایرانشهر برگزار کرد.

سبک هنری این هنرمند فقید در آثار چاپی و نقاشی‌هایش برگرفته از عناصر و هنرهای سنتی ایران، به ویژه کاشی‌کاری و تلفیق آن با تکنیک‌های هنر مدرن مثل چاپ سیلک اسکرین است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز