تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

وزیر ورزش پرداخت ۱۵۰ میلیارد به پرسپولیس راتکذیب کرد

وزیر ورزش و جوانان پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از حساب صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۷۴۹۲

وزیر ورزش:پرداخت ۱۵۰ میلیارد به پرسپولیس راتکذیب کرد

به گزارش معاصر,سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با حضور در باشگاه باستانی بانک ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شهریاری رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، سرپرست صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان است، شایعه شده است که ۱۵۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس از این صندوق کمک شده است، اظهار داشت: اصلا چنین رقمی در صندوق حمایت نبوده و نیست و من شدیدا این خبر را تکذیب می‌کنم.

وی افزود: به چه علت باید چنین پولی کمک شود. آقای شهریاری برای کمک به ما آمد و سرپرست این صندوق شد و قبلا در مجموعه باشگاه و شرکت‌های سایپا بودند و در حال حاضر هم دیگر در سایپا نیستند. اصلا صندوق چنین پولی ندارد و اگر من مطلع شوم، اولین نفر خواهم بود که مقابله خواهم کرد.

وزیر ورزش درباره اردوی برخی تیم‌های لیگ برتری فوتبال در خارج از کشور عنوان کرد: تصمیمات فنی فدراسیون‌ها برای ما مهم است. در کشور ما امکانات خوبی است و کمپ‌های خوبی هم سطح دریا و ... وجود دارد.. کادرفنی هر تیمی دلیلی دارند اردو برگزار کنند و این موضوعات را در شورای برون مرزی مطرح می‌کنند و معاون ورزش قهرمانی آقای پولادگر رئیس این شورا است که من به ایشان تفویض کرده ام. در این شورا، افراد می‌آیند، توضیح می‌دهند و دلیل می‌آورند. در نهایت این شورا به من گزارش می‌دهند و بنده موافقت می‌کنم تا اجرایی شود. البته خیلی از مواقع هم مخالف می‌شود.

وی در مورد ورزش پهلوانی اظهار داشت: ایام و اعیاد را خدمت همه شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم، خیلی خوشحالیم که به عید غدیر نزدیک می‌شویم. این رشته ورزشی رشته باستانی است که واقعا مورد علاقه همه ما شعیان است. خیلی از عزیزان که امروز دعا میکردند، دیدید که میگفتند که اینجا مکتب مولا علی (ع) است. اینجا همه عاشقان ولایت و شیعیانی بودند که عاشقان این رشته هستند. سراسر این رشته درس فتوت، مردانگی، گذشت ایثار و دستگیری است. خیلی خوشحالیم که در جمهوری اسلامی ایران این رشته هنوز چراغش روشن است. بیشتر از همه خوشحالیم که به افتخار بازگشایی مجدد این زورخانه که عزیزان اشاره کردند، طولکیان مشاور کمیته ملی المپیک گفتند که این زورخانه تاسیس سال ۱۳۲۴ است.

وی در ادامه افزود: ما سه چهار سال قبل از اینکه برویم و المپیکی شویم، عضو مجمع بین المللی ioc و کمیته ملی المپیک و کار‌های استاندارد شدن را قبول کنیم و قبل از اینکه ورزش ایران به عضویت کمیته ملی المپیک در بیاد، اینجا ساخته شده است. ضمن اینکه چه بزرگانی از اینجا دیدن کرده اند و چه سابقه‌ای دارد و چه پهلوانانی از اینجا تحویل جامعه ورزش باستانی و پهلوانی شده اند. خداراشکر در این ایام مبارک، بین عید قربان و عید غدیر قسمت شد اینجا بازگشایی شود، من از مدیریت محترم بانک ملی و اعضا هیات مدیره و همه عزیزان باشگاه بانک ملی تشکر می‌کنم که در این ایام نورانی و مبارک که علقه ما به مولا علی (ع) است این خانه مجدد چراغش روشن شد. خدا را شکر و ان‌شاءالله همه باهم باید کمک کنیم چراغش روشن بماند. ورزشکار بیایید، مرشد بیایید، ضربی زده شود و صلواتی فرستاده شود.

وزیر ورزش و‌جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: می‌دانید که در این چند ساله مسابقات بین المللی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی رونق دارد. ما فدراسیون بین المللی این رشته را داریم، فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ان‌شاءلله این مشابقات رونق پیدا کند. باران چشمه قول داده که به میزبانی این مسابقات کمک کنند. میزبان بین المللی این رشته در کشور باشند، ما خودمان کمک میکنیم. این رشته یک رشته دلی است، رشته دینی، رشته باستانی ما است و برای ما یک رشته با ارزش و محترمی است. کسانی که یک بار این رشته را تجربه می‌کنند، سعی می‌کنند از این رشته فاصله نگیرند و برایشان تکرار پذیر باشد. ما سعی میکنیم کمک کنیم، یکی از کمک‌های ما این است که در این یکی دو سال اخیر رویداد‌های بین المللی این رشته یک مقدار کم شده و باید کمک کنیم رونق بدهیم. باید مسابقات قاره‌ای و بین المللی را دوباره شکل دهیم. دستور مقام معظم رهبری بود که فرمودند این رشته باید صادر شود و این رشته باید بین المللی شود. خوب در یک مقطعی فدراسیون بین المللی این رشته شکل گرفت و حالا باید کمک کنیم که مسابقات، رویدادها، دور‌های مربیگری شکل بگیرد و شاهد رشد و رونق این رشته شویم.

وی در ادامه افرود: واقعیت این است که صادقانه می‌گویم، رویداد، دیدار و ملاقات بین المللی نیست که من با هر مهمان که بودم و‌همین چند روز پیش در آذربایجان نشست وزرای ورزش بود با شش نفر از وزرا که همکاران خودم در کشور‌های مختلف هستند، دیدار کردم. مثل وزیر کشور روسیه، آذربایجان، ترکیه، بلاروس، ونزوئلا و ازبکستان باور بفرمایید، حتی اگر من میزبان نیستم، رویداد، ملاقات و دیداری نیست که من تاکید و صحبت از این رشته نکنم و در خواست نکنم که شما به عنوان همکار ما سعی کنید که این رشته را در کشورتان راه بندازید. همه هم قبول میکنند البته باید یک همتی باشد که این موضوع را پیگیری کنند. امیدوارم که در کشور ما میزبان رویداد‌های بیشتری در رشته زورخانه‌ای باشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز