تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

افزایش احتمال تخلیه پسآب نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما» در اقیانوس

با تأیید سازمان ملل، ژاپن به زودی آب آلوده به رادیواکتیو تصفیه شده نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما» را در اقیانوس تخلیه می‌کند.
کد خبر: ۶۷۵۳۲

به گزارش معاصر به نقل از سی‌ان‌ان، با تأیید سازمان ملل، ژاپن به زودی آب آلوده به رادیواکتیو تصفیه شده نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما» را در اقیانوس تخلیه می‌کند.

وزیر محیط‌زیست ژاپن در سال 2019 میلادی اعلام کرده بود که با توجه به تمام شدن ظرفیت نگهداری از پسآب‌های این نیروگاه، گزینه دیگری غیر از تخلیه‌ کردن‌شان در اقیانوس وجود ندارد.

«رافائل گروسی»، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز گذشته –سه‌شنبه- به‌منظور بازدید از فوکوشیما و ارائه گزارش آژانس مبنی بر پایین بودن خطر تخلیه این پسآب‌ها به «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن، وارد این کشور شد.

تأیید (تخلیه ‌پس‌آب نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در اقیانوس) از سوی سازمان ملل، کمکی به رفع نگرانی‌های ساکنان کشورهای همسایه و ماهی‌گیران محلی که هنوز تأثیرات فاجعه نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما» را احساس می‌کنند، نداشته است.

برخی هم نسبت به یافته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز تردید کرده‌اند و چین هم اخیراً اعلام کرده است که ارزیابی‌های آژانس، تأییدی بر مشروعیت و قانونی بودن رهاسازی پسآب نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما» نیست.

زلزله و سونامی سال 2011 در ژاپن، منجر به آسیب‌دیدگی نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما» و آلودگی آب سیستم خنک‌کننده این نیروگاه به مواد رادیواکتیو شد.

مترجم: اردوان ملک‌پور

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز