تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
سازمان غذا و دارو:

ورود داروی فاکتور ۸ بیماران هموفیلی از هفته آینده

به‌زودی دومین تولیدکننده فاکتور ۸ نوترکیب، محصول خود را روانه بازار خواهد کرد تا مشکل به‌طور کلی رفع شود.
کد خبر: ۶۷۵۳۵



به گزارش معاصر، رئیس اداره پایش زنجیره تامین دارو از ورود داروی فاکتور ۸ نوترکیب و پلاسمایی بیماران هموفیلی تا هفته آینده خبر داد.

 دکتر محمدحسین متولی با بیان این خبر گفت: کمبود در تأمین داروی بیماران هموفیلی از سال گذشته به دلیل مشکلات شرکت تولیدکننده داخلی که تامین‌کننده کل بازار فاکتور ۸ نوترکیب است، آغاز شد، سازمان غذا و دارو به‌ محض بروز مشکل اقدامات مقتضی را به‌ منظور واردات دارو در دستور کار قرار داد؛ اما با توجه‌ به زمان‌بر بودن تامین و ایجاد مسیرهای موازی برای رفع نیاز بازار مشکلات بیماران تا امروز ادامه‌دار شد.

وی با اشاره به اینکه تامین این دارو از مسیر واردات بسیار سخت و پیچیده بود، اظهار کرد: بر اساس تلاش‌های صورت‌گرفته محموله‌های متعددی از فاکتور ۸ پلاسمایی و نوترکیب تامین و در فواصل زمانی ترخیص و وارد بازار خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی تصریح کرد: با وجود تاخیر ناگهانی در انتقال ارز شرکت‌های پلاسمایی، یک محموله از داروی فاکتور ۸ هفته آینده از گمرک ترخیص و به‌سرعت در بازار توزیع خواهد شد، همچنین محموله‌های بعدی شامل حدود ۱۴ هزار و ۱۸ هزار عدد از نوع فاکتور ۸ پلاسمایی(TM) نیز تا پایان تیر و مرداد تامین می‌شود.

رئیس اداره پایش زنجیره تامین دارو خاطرنشان کرد: علی‌رغم تعهدات متعدد شرکت تولیدکننده داخلی به‌منظور تامین داروی فاکتور ۸ همچنان مشکلات جاری حل نشده است و سازمان غذا و دارو از مسیر واردات بازار را تامین خواهد کرد. همچنین به‌زودی دومین تولیدکننده فاکتور ۸ نوترکیب، محصول خود را روانه بازار خواهد کرد تا مشکل به‌طور کلی رفع شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز