تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
استاندار البرز در همایش شهرداران و دهیاران:

دهیاران برای احیای روستاها طرح و برنامه بدهند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: روستاهایی که طرح های اقتصادی و اشتغالزایی با هدف بازگشت جمعیت به روستا داشته باشند در اولویت اجرای بازنگری طرح هادی روستایی قرار می گیرند.
کد خبر: ۶۷۵۴۸

دهیاران برای بازگشت روستاییان و احیای روستاها طرح و برنامه بدهند

 

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در همایش دهیاران استان که روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با تبریک دهه امامت و ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر خم و همچنین روز شهرداری ها و دهیاری ها، افزود: تلاش ها و اقدامات شهرداران و دهیاران در سراسر استان قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: همه باید دست در دست یکدیگر دهیم و برای کسب رضایتمندی مردم برنامه ریزی و اقدام کنیم.
عبداللهی گفت: معاونت امور عمرانی استانداری با نسبت به تشکیل جلسه ای با حضور مدیران مربوطه و دهیاران برای احصا مشکلات و مطالبات روستاها و اتخاذ تدبیر برای حل آنها اقدام کند.
وی افزود: بر این اساس کارگروه های ویژه با مسئولیت مدیران مربوطه تشکیل می شود و مسائل به صورت تخصصی پیگیری می شود.
استاندار البرز با قدردانی از همراهی های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اقداماتی که سال گذشته در حوزه گازرسانی به نقاط صعب العبور استان رقم خورد با اقدامات ۴۰ سال گذشته برابری می کند.
وی افزود: اختصاص انشعابات موقت به خانه های روستایی و مناطق محروم استان نیز رویکردی بود که موجب حل بسیاری از مشکلات و رضایت مردم شد.
عبداللهی گفت: تصمیم گیری و تعیین تکلیف ساخت و ساز های خارج از بافت روستاها باید به صورت کارشناسی و تجمیع نظرات با هدف خدمت به مردم دنبال شود.
وی افزود: بخشداران و دهیاران نیز دیدار های چهره به چهره با مردم را در دستور برنامه هفتگی خود قرار دهند تا از مطالبات و نیازهای بخش و روستا آگاه شوند.
استاندار البرز گفت: مقرر شد شهرداران در محله های محروم استان ۱۰ اقدام اساسی را در برنامه قرار دهند و به نتیجه برسانند.
وی افزود: انتظار می‌رود دهیاران نیز در روستاها چنین رویکردی را دنبال کنند و به اطلاع مردم برسانند.
عبداللهی گفت: بخشداران و دهیاران استان باید با توجه به شعار دولت مبنی بر فسادستیزی با حساسیت ویژه ای در جهت نیل به این هدف، همراه و جهادی و خدمتگزار وارد عمل شوند.
وی افزود: در راستای احیا و رونق اقتصادی روستاها باید اهتمام جدی صورت گیرد و مشاغلی همچون صنایع دستی، کشاورزی، کشت گلخانه ای، بومگردی و... حمایت شوند.
استاندار البرز گفت: ۹۳ درصد مردم استان البرز در شهرها ساکن هستند و باقی در روستاها سکونت دارند و باید تلاش شود با اشتغالزایی بر اساس ویژگی های روستا، جمعیت به روستاها بازگردند.
وی افزود: روستاهایی که طرح های اقتصادی و اشتغالزایی با هدف بازگشت جمعیت به روستاها داشته باشند در اولویت اجرای بازنگری طرح هادی روستایی قرار می گیرند.
عبداللهی گفت: طرح کالابرگ و راه اندازی سامانه مربوطه و آگاهی بخشی به مردم باید در روستاها صورت گیرد.
وی با بیان اینکه فرهنگسازی و حفاظت از محیط زیست روستاها باید با جدیت دنبال شود، افزود: توسعه گلخانه ها در روستاها علاوه بر صرفه اقتصادی، جلوگیری از تغییر کاربری ها، حفاظت از محیط زیست، اشتغالزایی و حفاظت از محیط زیست را همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز