تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

وحدت شیعه و سنی عامل نافرجامی توطئه هاست

امام جمعه موقت تهران در گنبدکاووس وحدت شیعه و سنی در کشور را مبین نافرجام بودن توطئه دشمنان دانست و گفت: شیعه و اهل سنت در محبت به عترت متحد هستند.
کد خبر: ۶۷۵۹۲

وحدت شیعه و سنی عامل نافرجامی توطئه هاست

 

به گزارش معاصر,آیت الله سیداحمد خاتمی روز جمعه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست صمیمی علمای شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه محبت به عترت محور وحدت است، اظهار کرد: شیعه و اهل سنت در محبت به عترت متحد هستند و ۱۵ کتاب از علمای اهل سنت در مناقب امام علی(ع) نوشته شده و برخی از علمای اهل سنت برای بیان این مناقب جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه شعرای زیادی از اهل سنت در عشق به امام علی(ع)، اهل بیت(ع)، عاشورا و واقع کربلا شعر سرودند، ادامه داد: مسلمانان شیعه و سنی اهل بیت(ع) را دوست دارند؛ مگر می‌شود فرزندان پیامبر اسلام(ص) را دوست نداشت و به آنان محبت نکرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات امام راحل که فرمود «غدیر به ما پیروی را آموخت» و این جلسه اعلام کرد که همگی پیرو مقام معظم رهبری هستند، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیث سقلین فرمودند «من در میان شما دو امانت نفیس و گران بها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم است» و تشکیل مجمع تقریب‌ ایده مراجع عظام تقلید مثل مرحوم آیت الله بروجردی است و سابقه آن به دهه ۳۰ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان چشم دیدن وحدت حاکم در ایران اسلامی را ندارند و در این ۴۴ سال تلاش‌های زیادی برای برهم زدن زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب در کشور انجام دادند، خاطرنشان کرد: مناطق تلفیقی زیادی مانند استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس در ایران اسلامی وجود دارد که برادران تشیع و تسنن در کنار هم با دوستی و آرامش زندگی می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مشاهده زندگی باصفای اقوام و مذاهب در مناطقی مثل گنبدکاووس را نشان دهنده نافرجام بودن تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت میان تشیع و تسنن در ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: سبک زندگی را امام صادق(ع) یادمان داد و ازایشان نقل می‌شود که جایی که برادران اهل سنت زندگی می‌کنند در نمازجماعت آنان شرکت کنید و به عیادت بیمارانشان بروید.

 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز