تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

اهانت به قرآن در سوئد ممنوع می‌شود

بنا به گفته این وزیر سوئدی، دولت در حال بررسی و ارزیابی این قانون و ضررهایی است که می‌تواند این گونه قوانین به امنیت و وجهه کشور بزند.
کد خبر: ۶۷۶۲۱

 

 


مقامات سوئدی به دنبال این هستند که در قانون اعطای مجوز برای اهانت به قرآن کریم تغییراتی ایجاد کنند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر دادگستری سوئد اعلام کرد که این کشور درصدد است تغییراتی در قانون اعطای مجوز به اهانت کنندگان به قرآن ایجاد کند.

بنا به گفته این وزیر سوئدی، دولت در حال بررسی و ارزیابی این قانون و ضررهایی است که می‌تواند این گونه قوانین به امنیت و وجهه کشور بزند.

هفته گذشته یک مهاجر عراقی الاصل که شهروندی سوئد را گرفته، با مجور رسمی دولت سوئد اقدام به قرآن سوزی در عید سعید قربان آن هم در برابر مسجد جامع شهر استکهلم کرد که واکنش‌های منفی بسیاری در داخل و خارج از سوئد داشت.

واتیکان و علمای مسملان در الازهر، قم و نجف این اقدام را شدید محکوم کردند.

ترکیه نیز اعلام کرد که با این اقدام سوئد، عضویت این کشور در ناتو با تداوم چنین رفتارهایی از سوی مقامات سوئدی ممکن نیست و کشورش تا زمانی که این رفتارها ادامه دارد، با عضویت استکلهم موافقت نخواهد کرد.


در پی این اقدام نیز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که به‌رغم انجام مراحل اداری به‌منظور اعزام سفیر جدید ایران به سوئد، به‌دلیل جسارت صورت‌گرفته به قرآن کریم در این کشور، وزارت امور خارجه فعلاً برنامه‌ای برای اعزام سفیر جدید نخواهد داشت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به مجوز و چراغ سبز داده‌شده از سوی سوئد به اسلام‌ستیزان برای تکرار جسارت نسبت به قرآن کریم اظهار داشت: زمینه‌سازی برای تکرار هتک حرمت مقدسات آسمانی به‌ویژه همزمان با ایام مقدسه امّت اسلامی و نیز تجمع میلیونی مسلمانان در کنگره جهانی حج، اقدامی تحریک‌آمیز، نسنجیده و غیر قابل قبول است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : سوئد اهانت قرآن
ارسال نظر

آخرین اخبار روز