تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

کسب رتبه نخست البرز در کشفیات کالای قاچاق

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز از تحقق منویات رهبری و استاندار البرز در زمینه کشفیات قاچاق کلان کالا خبر داد و گفت: ۶۲۱ درصد در خصوص کشفیات پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان رشد داشتیم.
کد خبر: ۶۷۶۴۷

کسب رتبه نخست البرز در کشفیات کالای قاچاق


به گزارش معاصر ازاداره کل روابط عمومی استانداری البرز، یاسر نژاد فلاح با بیان این مطلب در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل سالن گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، به تشریح اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان پرداخت و به سئوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.
یاسر نژادفلاح با اشاره به اینکه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان رتبه اول را در بین استان های کشور در زمینه کشفیات کالاهای قاچاق کسب کرده و مورد تقدیر قرار گرفته است، افزود: در سال گذشته رتبه اول کشفیات قاچاق کالا را بر اساس ارزش ریالی کالاهای کشف‌شده کسب کردیم، این در حالی است که استان البرز استانی گذری و نه مرزی است.
وی با اشاره به فعالیت پنج کارگروه اطلاعات و عملیات، فرهنگی، فرآورده‌های نفتی، بهداشت و درمان و حمایت از تولید در زیر مجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز بیان کرد: در سال گذشته کارگروه حمایت از تولید این کمیسیون رتبه نخست را کسب کرد.
نژادفلاح گفت: البرز گذرگاه ۱۴ استان و پایتخت، شاهراه ارتباطی اروپا با پایتخت و دارای گسست اجتماعی است که آن را به باراندازی برای کالای قاچاق تبدیل کرده است.
وی افزود: تشکل‌های غیر دولتی، گزارش‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج ظرفیت خوبی برای همراهی در مبارزه با قاچاق کالاها هستند.
نژادفلاح با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی در شرایط فعلی گفت: با انعقاد ۱۰ تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی و فعال کردن کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌های البرز درصدد هستیم تا در این زمینه برای حمایت‌های اقتصادی کشور گام‌های اساسی برداریم.
وی با اعلام افزایش ۷۰ درصدی کشفیات قاچاق در البرز افزود: طرح‌های شناسه دار کردن لوازم خانگی به اجرا در آمده و درصدد اجرایی کردن طرح شناسایی کالاهای لوازم یدکی شامل ۵۵ قلم هستیم.
نژادفلاح گفت: اجرای طرح ردیابی محصولات دخانی را در سال گذشته داشتیم که ۷۳ درصد جلوگیری از قاچاق سیگار را داشتیم.
وی با بیان اینکه قاچاق گوشی موبایل تقریبا به صفر رسیده است گفت: توانستیم در این موضوع موفق عمل کنیم و اگر هم قاچاقی صورت می گیرد برای لوازم جانبی گوشی ها بوده که آنهم اندک بوده است

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز