تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
معاون اول قوه قضائیه:

رویکرد مهم قوه قضائیه احقاق حق و اجرای عدالت است

معاون اول قوه قضائیه گفت: رویکرد مهم قوه قضائیه را بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری و انتظارات مردم، "احقاق حق و اجرای عدالت" عنوان کرد و افزود: تحقق این مسئله، با ارائه آمار امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۶۷۶۵۴

رویکرد مهم قوه قضائیه احقاق حق و اجرای عدالت است

 

به گزارش معاصر,حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید و پیشین دادگستری استان کرمانشاه، رویکرد مهم قوه قضائیه را بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری و انتظارات مردم، "احقاق حق و اجرای عدالت" عنوان کرد و افزود: تحقق این مسئله، با ارائه آمار امکانپذیر نیست، بلکه مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند.

وی ادامه داد: ما هرچقدر که آمار تعداد پرونده‌های ورودی و پرونده‌های مختومه شده را به مردم ارائه بدهیم، این احساس برای آنها بوجود نمی‌آید، لذا قوه قضائیه زمانی موفق خواهد بود که بتواند این احساس را در مردم به وجود آورد که به سمت اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه گام بر می‌دارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه طی دوسال اخیر قوه قضائیه به شکل برنامه محور در حرکت بوده، افزود: در این راستا، برنامه‌های مدون سالیانه را براساس اسناد بالادستی تنظیم می‌کنیم.

وی یکی از اسناد بالادستی مورد توجه در تدوین برنامه‌های سالیانه قوه قضائیه را بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: متاسفانه این بیانیه از سوی کارگزاران نظام مورد غفلت واقع شده است؛ بنابراین امروز مسئولان هر سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه باید پاسخ بدهند که پس از چهار تا پنج سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب برای اجرای آن چه کرده‌اند؟

حجت السلام و المسلمین مصدق در ادامه از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، سیاست‌های برنامه‌های هفتم توسعه، سند تحول قوه قضائیه، محور‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری در دیدار‌های مسئولان قضایی با ایشان طی دو سال اخیر و نیز مسائل مورد تاکید ایشان در حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان دیگر اسنادی نام برد که برای تدوین برنامه‌های سالیانه قوه قضائیه از آنها استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: سالی که گذشت، سالی بسیار مهم و تاثیر گذار برای قوه قضائیه بود و نوع چالش‌هایی که در این یک سال گذشته به ویژه در حوزه‌های اجتماعی و امنیتی با آن مواجه شدیم، در تاریخ بیش از چهل ساله انقلاب بی نظیر بود.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حوادث با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، مدیریت خوب رئیس قوه قضائیه و تلاش‌های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و نیرو‌های فراجا از یک تهدید به فرصت تبدیل شد، چرا که دشمن به صورت جدی برای این حوادث برنامه داشت، اما به اهداف خود نرسید.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی در این آشوب‌ها رویکردی متانت محور، توام با عقلانیت و در عین حال با قاطعیت را در پیش گرفت و با همین رویکرد توانست دشمن را ناکام بگذارد و با حمایت‌های مردم آنها را مایوس کند. مصدق به عفو پدرانه مقام معظم رهبری پس از این حوادث اشاره کرد و گفت:عفو پدرانه مقام معظم رهبری درست زمانی اتفاق افتاد که نظام در اوج قدرت خود قرار گرفته بود و اغتشاشات هم جمع شده بود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه رویکرد مقام معظم رهبری نسبت به فرزندان این مرز بوم که اغفال شده بودند و از احساسات آنها سوء استفاده شده بود، مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اعلام کرد: بازخورد این اقدام مقام معظم رهبری را در میان خانواده‌های بسیاری دیدیم و دشمنان را هم مایوس کرد و از اینکه فرزندان ما به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند ناراحت شدند.

وی به تاکیداتی که همواره مقام معظم رهبری در خصوص لزوم وحدت در جامعه دارند، اشاره کرد و گفت: امروز هرکس از هر تریبونی که باعث شود وحدت در کشور خدشه دار شود، مورد رضایت خداوند نیست

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز