تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

مخالفت متحدان آمریکا با ارسال «بمب خوشه‌ای» به اوکراین

کانادا و بریتانیا از جمله متحدان آمریکا هستند که نسبت به تصمیم دولت بایدن برای ارسال «مهمات خوشه‌ای» به اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۶۷۷

به گزارش معاصر به نقل از راشا تودی، کانادا و بریتانیا از جمله متحدان آمریکا هستند که نسبت به تصمیم دولت بایدن برای ارسال «مهمات خوشه‌ای» به اوکراین را ابراز نگرانی کرده‌اند.

این دو کشور مجدداً بر تعهد خود به معاهده سازمان ملل مبنی بر عدم استفاده از این تسلیحات تأکید کرده و با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ روسیه و اوکراین مخالفت کرده‌اند.

دولت کانادا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: «این کشور همچنان نسبت به خاتمه دادن به تأثیرات بمب‌های خوشه‌ای بر غیرنظامیان متعهد است».

«ریشی سوناک»، نخست‌وزیر بریتانیا هم در گفت‌‎وگو با خبرنگاران گفته است که لندن از امضاکنندگان معاهده عدم استفاده از تسلیحات خوشه‌ای است؛ ولی با استفاده از سایر روش‌ها به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد.

بمب‌های خوشه‌ای، تسلیحاتی هستند که پس از شلیک شدن، تعداد بسیار زیادی از بمب‌های کوچک‌تر را در منطقه هدف پخش می‌کنند؛ برخی از این بمب‌های کوچک، عمل نکرده (منفجر نمی‌شوند) و در منطقه باقی می‌مانند. این بمب‌های منفجر نشده خطرات قابل‌توجهی برای غیرنظامیان دارند.

مترجم: اردوان ملک‌پور

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز