تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
اوکراین مدعی شد:

مهمات خوشه‌ای به دستمان رسید

پیش‌تر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تایید کرده بود که با ارسال مهمات خوشه‌ ای به اوکراین موافقت کرده اما رسیدن آن‌ها به دست کی‌یف قبلاً گزارش نشده بود.
کد خبر: ۶۷۹۹۰

به گزارش معاصر؛ به گزارش معاصر، یک ژنرال اوکراینی مدعی شد کی‌یف مهمات بحث‌برانگیز خوشه‌ای را از آمریکا دریافت کرده و افزود این مهمات می‌تواند وضعیت در میدان جنگ را به شکل اساسی تغییر دهد.

 یک ژنرال اوکراینی امروز پنجشنبه (۱۳ ژوئیه) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت کی‌یف مهمات بحث‌برانگیز خوشه‌ای را از واشنگتن دریافت کرده است.

ژنرال «اولکساندر تارناوسکی» فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا» گفت: دشمن هم می‌فهمد که با دریافت این مهمات، ما برتری خواهیم داشت. دشمن آن بخش از اراضی که امکان استفاده از این (مهمات) در آن وجود دارد را رها خواهد کرد.

پیش‌تر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تایید کرده بود که با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرده اما رسیدن آن‌ها به دست کی‌یف قبلاً گزارش نشده بود.

تارناوسکی ضمن بیان این که این تسلیحات بسیار قدرتمند است، گفت: مقامات ارشد (اوکراین) درباره مناطقی که این مهمات را می‌توان در آن‌ها استفاده کرد، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

بمب خوشه‌ای پس از پرتاب به شمار زیادی بمب کوچکتر تقسیم می‌شود که می‌تواند باعث کشتار گسترده غیرنظامیان شود. بمب‌های منفجر نشده نیز برای چند دهه خطر به همراه دارند.

این ژنرال اوکراینی در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان در حوزه امنیت ملی، به محدودیت‌ها در استفاده از مهمات خوشه‌ای اشاره کرد و گفت «استفاده از آن‌ها در مناطق پرجمعیت ممنوع است حتی اگر آن مناطق در اشغال نیروهای روسیه باشد».

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز