تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

نامزدهای نهایی دریافت جایزه «بهترین نویسنده رمان‌اولی» معرفی شدند

مسوولان برگزاری جایزه ادبی «واتراستونز» فهرست نامزدهای نهایی بخش نویسندگان رمان‌اولی را معرفی کردند.
کد خبر: ۶۸۰۰۸

به گزارش معاصر و به نقل از گاردین، مسوولان جایزه «واتراستونز» شش نویسنده را به عنوان نامزدهای نهایی دریافت جایزه بهترین نویسنده رمان‌اولی معرفی کردند.

این جایزه که برای دومین‌بار اهدا خواهد شد، با رای فروشندگان کتاب‌فروشی زنجیره‌ای «واتراستونز» به یکی از رمان‌هایی اهدا می‌شود که به عنوان نخستین اثر داستانی یک نویسنده در بریتانیا به چاپ رسیده باشد.

امسال «کالین والش» برای نگارش «کالا» یک رمان مهیج در شهری کوچک، «آلیس وین» برای رمانی عاشقانه در حال و هوای جنگ جهانی اول با نام «برای یادبود» و «نانا کوام آجی برینیا» با رمان ضدآرمان‌شهری «گروه آل استارز» به فهرست نامزدهای نهایی راه یافته‌اند.

همچنین دو کتابی که امسال برای دریافت جایزه ادبیات داستانی زنان نامزد شده بودند نیز در این فهرست حضور دارند: «روح‌های سرگردان» نوشته «سیسیل پین» و «فایر راش» نوشته «ژاکلین کروکس».

فهرست نامزدهای نهایی جایزه بهترین نویسنده رمان‌اولی «واتراستونز» با کتاب «نزدیک به خانه» به قلم «مایکل مگی» تکمیل می‌شود.

با اینکه این جایزه تمام رمان‌هایی را شامل می‌شود که به عنوان نخستین اثر داستانی یک نویسنده به زبان انگلیسی نوشته و یا ترجمه شده‌اند، نویسنده کتاب «گروه آل استارز» که ساکن نیویورک است، تنها نویسنده فهرست نامزدهای نهایی محسوب می‌شود که ساکن بریتانیا یا ایرلند نیست.

جایزه بهترین نویسنده رمان‌اولی «واتراستونز» در آوریل ۲۰۲۲ تاسیس شد و این جایزه برای نخستین‌بار به «تس گانتی» برای نگارش «خانه خرگوش» اهدا شد.

برنده امسال در بیست و چهارم اوت معرفی خواهد شد. «واتراستونز» همچنین جوایز ادبی را در بخش ادبیات کودک و بهترین کتاب سال اهدا می‌کند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز