تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
خطیب این هفته نماز جمعه تهران:

کسی که عالمانه قدم برنمی‌دارد تحت ولایت خدا قرار نمی‌گیرد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر گاهی می‌بینید تصمیم ما مورد نقد قرار می‌گیرد، برای آن است که با دانش و علم و پشتوانه‌های کارشناسی فاصله دارد.
کد خبر: ۶۸۰۱۰

به گزارش معاصر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: تمام تصمیمات ما در حوزه خانوادگی، فردی، اجتماعی، سیاسی و ... باید دانش بنیان باشد.

وی افزود: کسی که عالمانه قدم برنمی‌دارد تحت ولایت خدا قرار نمی‌گیرد. انسان و جامعه‌ای مشمول نصرت خداوند هستند که عالمانه تصمیم بگیرند و عالمانه قدم بردارند. اگر گاهی می‌بینید تصمیم ما مورد نقد قرار می‌گیرد، برای آن است که با دانش و علم و پشتوانه های کارشناسی فاصله دارد.

وی ادامه داد: از خداوند سبحان عاجزانه درخواست دارم با فهم دقیق و درست از مدرسه غدیر و رویداد تاریخی و تحول آفرین مباهله راه معرفت خود، آراستگی به تقوا و عمل صالح را فرا روی جامعه اسلامی و بشری بگشاید.

وی افزود:  ایام مبارک و تحول آفرین ماه ذی الحجه الحرام با رویدادها و حوادث و اعیاد بزرگ پیوند خورده است. عید غدیر و نزول آیه مباهله و حضور پیامبر اعظم (ص) و اصحاب کسا در میدان تاریخ ساز مباهله از رویدادهای مهم این ایام است.

ابوترابی فرد  با اشاره به ویژگی‌های آیه مباهله، گفت: اول اینکه آیه مباهله فصل الخطاب است. دوم تفسیر روشن آیه تطهیر و تبیین اصحاب کسا و جایگاه ممتاز ایشان است و سوم توصیفی بلند در شخصیت بی بدیل امیرالمومنین علی (ع) است
خطیب نمازجمعه امروز تهران ادامه داد: هرکسی که حق را قبول ندارد اما ادعای حق می‌کند مورد خشم خداوند قرار خواهد گرفت.

ابوترابی فرد ادامه داد: در نگاه قرآن کریم هر فرزند و بانویی از اهل بیت انبیا به حساب نمی‌آید بلکه قرآن کریم کسانی را از اهل بیت انبیا می‌داند که با انبیاء الهی هم عقیده و دارای عمل صالح باشند.

وی افزود: در جهان اسلام بانو و فرزند و  مرد و انسانی در تراز خمسه طیبه وجود ندارد. این خاندان استثنایی در قله طهارت، علم و ایمان قرار دارند؛ لذا آنها باید مقتدای جامعه بشری باشند.

وی خطاب به خواهران و برادران کشور گفت: باید پیوند اجتماعی را  مستحکم کنید. این جشن بزرگ غدیر با حضور میلیونی خواهران و برادران جلوه برجسته ای از عشق لبریز به حضرت علی(ع) بود. این جبهه متحد می تواند چالش های فرهنگی کشور را به یک فرصت برای تحکیم پیوندهای ملی و انقلابی تبدیل کند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز