تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
فرماندار شهرستان اشتهارد:

روند تکمیل و بهره برداری سه پروژه تامین برق اشتهارد تسریع شود

فرماندار اشتهارد خواستار تسریع در تعیین تکلیف و بهره‌برداری از سه پروژه مهم تامین برق این شهرستان شد
کد خبر: ۶۸۱۳۱

روند تکمیل و بهره برداری سه پروژه تامین برق اشتهارد تسریع شود

 

به گزارش معاصر,ابراهیم کردلو بعدازظهر شنبه در یکصدمین نشست شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که در فرمانداری شهرستان اشتهارد برگزار شد، بیان کرد: عمده مشکلات شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در این نواحی مرتبط به زیرساخت‌ها از جمله تامین نیروی برق، آب و یا گاز است.

وی در ادامه یکی از مطالبات جدی را تعیین تکلیف پروژه پساب از تصفیه‌خانه ماهدشت به اشتهارد جهت تامین آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی از جمله کوثر و امید البرز برشمرد و گفت: به ثمر رساندن این پروژه به تامین آب بخش کشاورزی این شهرستان نیز کمک می‌کند.

فرماندار شهرستان اشتهارد در ادامه افزود: در قالب پروژه تامین آب شرب شهرستان‌های غرب البرز از جمله اشتهارد از حق‌آبه استان از سد طالقان هم یک رینگ سراسری به طول ۶۲ کیلومتر اجرایی شده است که فاز نخست آن به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۳۹۶ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده است، عنوان کرد: بر روی ۸۸ حلقه چاه مجاز هم کنترل هوشمند نصب شده است‌.

کردلو در ادامه خواستار تسریع در تعیین تکلیف بهره‌برداری ۳ پست برق مورد نیاز شهرستان اشتهارد شد و افزود: پست ۴۰۰ مگاواتی اشتهارد در محل واگذاری زمین و شروع عملیات اجرایی است، پست ۶۳/۲۰ کیلوولت کوثر آماده افتتاح بوده و پست ۶۳ کیلوولت امید البرز هم پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد که احداث نیروگاه‌ خورشیدی ۵ مگاواتی در پلنگ‌آباد و یا استفاده از پنل‌های خورشیدی و نیروگاه‌های مقیاس کوچک پایه گازسوز(CHP) نیز برای کمک به تامین برق شهرک‌های صنعتی در اشتهارد مدنظر قرار داده شده است.

فرماندار شهرستان اشتهارد در بخش دیگری از اهمیت در تسریع بهره‌برداری از پروژه مهم خط انتقال ۳۶ اینچی گاز در مسیر کرج- بویین زهرا- اشتهارد سخن گفت و افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به شهرک امید البرز را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی در بحث تامین زیرساخت‌های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم عنوان کرد: عملیات بهسازی، روکش آسفالت و یا نصب علائم راهنمایی و رانندگی و نیوجرسی در محورهای مواصلاتی اشتهارد از جمله محورهای عبوری از نجم‌آباد و ماهدشت به این شهرستان از مطالبات جدی در این حوزه است.

کردلو با اشاره به استقرار حدود ۲۸۱ واحد صنعتی پر خطر شیمیایی در شهرستان اشتهارد تاکید کرد: علاوه بر آن ۱۰ واحد تصفیه روغن و ۶ واحد تولیدی محصولات کربنی نیز در این شهرستان فعالیت دارند که برای کنترل شرایط به هنگام بروز حوادث نیاز است تجهیزات آتش‌نشانی در سطح شهرک‌های صنعتی اشتهارد تقویت شود.

وی در ادامه با طرح موضوع تعیین تکلیف چگونگی اشتغال اتباع خارجی برای تامین نیروی کار در شهرک‌های صنعتی مستقر در شهرستان اشتهارد عنوان کرد: خواستار تعیین تکلیف لکه‌های صنعتی غیر مصوب ایپک و مهدی‌آباد اشتهارد هستیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اشتهارد برق
ارسال نظر

آخرین اخبار روز