تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

ساترا: امکان رفع فیلتر «بلبل جان» وجود دارد

سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر خود را ناظر و حامی سکوهای دارای مجوز می‌داند و بر همین اساس هر زمان که تخلف برطرف شود، موضوع رفع فیلتر را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
کد خبر: ۶۸۳۲۱


به گزارش معاصر؛ معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، گفت: سکوی «بلبل جان» در صورت تمکین به قوانین امکان رفع فیلتر دارد.

«بلبل جان» سکوی ارایه فیلم و سریال‌های خارجی که حاوی برخی فیلم ها و سریال‌های دارای محتوای هنجار شکن و خلاف عفت عمومی بود از شب گذشته از دسترس خارج شد.

بر اساس پیگیری خبرنگار ایرنا فیلتر شدن این سکو به دلیل شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ساپرا (سامانه پایش مردمی ساترا) و ثبت شکایت سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای و یکی از دادسراها بوده است.

حامد معینی - معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا

حامد معینی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه تصمیم گیری نهایی در خصوص فیلتر و رفع فیلتر هر سامانه و سکوی فعال در فضای مجازی توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای صورت می پذیرد، گفت: چنانچه «بلبل جان» اقدام به اخذ مجوز از ساترا کند و محتوای مجرمانه خود را حذف کند امکان رفع فیلتر این سکو وجود دارد.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر خود را ناظر و حامی سکوهای دارای مجوز می‌داند و بر همین اساس هر زمان که تخلف برطرف شود، موضوع رفع فیلتر را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز