تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

وزارت نفت برنده ماراتن عمل به وعده‌ها

متعهد بودن به وعده‌ها و تلاش برای تحقق آن از اولویت‌های وزارت نفت دولت سیزدهم است که با وجود تحریم‌ها و همه چالش‌های موجود، موفق شده در این ماراتن پیروز میدان باشد؛ شاهد مدعا تحقق وعده‌ها در استان‌هایی همچون کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۶۸۳۴۳

 

وزارت نفت، برنده ماراتن عمل به وعده‌ها

به گزارش معاصر ، وزارت نفت دولت سیزدهم به سکانداری جواد اوجی، ثابت کرد با وجود تحریم‌های شدید و ناجوانمردانه بین‌المللی علیه صنعت نفت ایران، می‌توان با تلاش و پشتکار جمعی این پاشنه آشیل را به فرصت تبدیل و از هزاران پروژه‌های مسئولیت اجتماعی برای ایجاد آسایش و آرامش ساکنان پیرامونی تاسیسات صنعت نفت و هم‌وطنان بهره‌برداری کرد.

 فرصت‌هایی که در سفرهای استانی وزیر نفت به‌ اتفاق رئیس‌جمهوری بیش‌ از پیش خودنمایی کرده است. شاهد مدعا بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ عمرانی و مسئولیت اجتماعی در دومین سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری به‌ اتفاق وزیران همراه در ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که به‌نوعی کلنگ این پروژه‌ها در نخستین سفر زده شده بود و این سفر گشایش وعده‌ها به شمار می‌آمد.

در حقیقت باید اشاره کرد اوجی که از نخستین روزهای نشستن بر کرسی وزارت، همراه و همپای رئیس‌جمهوری در سفرهای استانی بود، در ۹ مهرماه ۱۴۰۰ در پنجمین سفر کاری و استانی خود از سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی در میدان‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد، تخصیص ۱۱۴ میلیارد تومان به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی این استان و بهره‌برداری پتروشیمی گچساران خبر داده بود که در دومین سفر به این استان در ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲، جامه عمل به خود پوشید و با افتتاح هر پروژه، امید در میان مردم این خطه رنگ دیگری به خود گرفت.

در آن سفر، بازدید از مراحل ساخت سد چمشیر، بازدید هوایی از طرح‌های ان‌جی‌ال و همچنین پتروشیمی گچساران ازسوی وزیر نفت و وعده گازرسانی به روستاهای این استان که بخش زیادی هم در منطقه گچساران است، داده شد.

وزیر نفت همچنین در ارتباطی چهره‌به‌چهره با مردم درباره مسائل و مشکلات موجود در این شهرستان با آنها گفت‌وگو کرد و از تخصیص ۱۱۴ میلیارد تومان به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی استان خبر داده و گفته بود: بیش از ۶۲ پروژه عام‌المنفعه (در حوزه‌های ورزشی، آموزشی، راهسازی، آب و...) در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بخشی از آنها امسال و بخشی دیگر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند؛ مردم باید احساس کنند اگر در شهرستانشان واحد پتروشیمی، پالایشگاهی یا توسعه نفت و گاز وجود دارد از آن بهره می‌برند.

 رونمایی از وعده‌ها در دومین سفر، از توسعه‌های عمرانی تا گازرسانی

 اوجی در ششمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ وارد کهگیلویه و بویراحمد شد تا در سایه همت و تلاش همراهان خود، از وعده‌های داده شده رونمایی کند.

 در این سفر و در نخستین گام در عمل به وعده‌ها، از سد چمشیر به‌عنوان بلندترین سد بتنی غلتکی غرب آسیا به همراه واحد اول نیروگاه این سد با حضور رئیس‌جمهوری و وزرای همراه، بهره‌برداری شد؛ این سد با ارتفاع ۱۵۱ متر دارای مخزنی به حجم ۲.۳ میلیارد مکعب، یکی از مهم‌ترین سدهای کشور به شمار می‌آید و با احداث آن تأمین آب ۱۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر انجام می‌شود.

بهره‌برداری از گازرسانی به ۳۷ روستای این استان از دیگر وعده‌های اوجی بود که به سرانجام رسید و بنا به گفته وی، طرح گازرسانی به ۷۸ روستای دیگر این استان نیز بزودی آغاز می‌شود.

 بلندشدن دود سفید از مجتمع پتروشیمی گچساران پس از ۱۷ سال انتظار

 بهره‌برداری رسمی از مجتمع پتروشیمی گچساران که ایرانی‌ترین پروژه پتروشیمی و حاصل دسترنج کارگران و مهندسان ایرانی است در دومین سفر و به دستور رئیس‌جمهور، صورت گرفت که رئیسی در آیین آغاز عملیات راه‌اندازی پتروشیمی گچساران، «تولید زنجیره‌ای»، «طراحی، مهندسی، ابزار و تجهیزات استفاده شده تماماً ایرانی» و «افزایش ۳ هزارنفری اشتغال» را از جمله ویژگی‌های مهم مجتمع پتروشیمی گچساران برشمرد و افزود: همچنین بهره‌برداری از این پروژه منجر به جلوگیری از هدررفت ثروت ملی و گاز مشعل‌ها و مانع آلایندگی خواهد شد که اقدامی بسیار ارزشمند است.

 بهره‌برداری از پروژه عظیمی که بنا به گفته رئیس‌جمهوری، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مصوبات استان از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ تصویب شده و این مجتمع نیز می‌تواند در این راستا و در جهت رفع نیازهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه شهرستان گچساران به وظایف خود عمل کند.

 جذب ۱۷ هزار میلیارد سرمایه برای تکمیل این پروژه از دیگر شاخصه‌های مجتمع پتروشیمی گچساران است که رئیس‌جمهور آن را اقدامی بسیار مهم و شایسته قدردانی دانست.

موضوعی که اوجی هم در آیین بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی گچساران به آن اشاره کرد و یادآور شد: در سفر نخست ریاست‌جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی به وزارت نفت واگذار شد، که این رقم در سفر دوم ریاست‌جمهوری به این استان به بیش از ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسیده و وزارت نفت در این حوزه تلاش کرده است خوش‌قول باشد و طبق برنامه این پروژه‌ها را جلو ببرد.

آموزش رایگان تا سرمایه‌گذاری در درمان بیماران، از دیگر کارهای عام المنفعه وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد

بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت تا پایان سال ۱۴۰۳ که منجر به اشتغال تعداد زیادی مردم بومی خطه کهگیلویه و بویراحمد می شود در کنار پروژه گازی مختار با ۴۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، از دیگر کارهای عام‌المنفعه یا به‌بارتی مسئولیت اجتماعی وزارت نفت است که عملیات لرزه‌نگاری و اجرای آن از ۲۶ تیرماه و همزمان با دومین سفر اوجی به این استان غربی آغاز شد.

اختصاص ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روند اجرایی بیمارستان نفت گچساران از دیگر کارهای وزارت نفت برای اهداف مسئولیت اجتماعی بود که در این سفر از زبان وزیر نفت بیان شد که به گفته وی، در صورت راه اندازی این بیمارستان، افراد آسیب پذیر منطقه می توانند در این مرکز درمانی خدمات درمانی دریافت کنند.

آموزش فنی رایگان به بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان بیکار این شهرستان در قالب طرح مسئولیت اجتماعی و در صورت نیاز استفاده از این جوانان آموزش دیده در نفت و گاز از دیگر عملکردهای وزارت نفت بود که نشان داد این وزارت در ماراتن عمل به وعده‌ها، گوی سبقت را از دیگر وزارتخانه‌ها روبوده است.

به گفته بابک دارابی، مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفتخیز وزارت نفت در استان کهکیلویه و بویراحمد ۳۳۶ پروژه در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تعریف کرده که از این میزان ۲۱۵ پروژه در دست اقدام است و ۱۲۱ پروژه نیز به اتمام رسیده است. این پروژه‌ها شامل ۵۲ پروژه آموزشی، ۷۸ پروژه ورزشی، ۱۳ پروژه بهداشتی، ۱۵ پروژه در حوزه راه ۲۵ پروژه آبرسانی ، ۱۳۸ پروژه طرح های هادی روستایی و ۱۵ پروژه در سایر بخش ها بوده است. مجموع اعتبار این پروژه‌ها ۶۲۰ میلیارد تومان برآورد شده که از این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۴۲۰ میلیارد تومان نیز در دست انجام است.

در سفر دوم استانی رئیس جمهوری به استان کهکیلویه و بویر احمد که در این هفته انجام شد، ۶۰ پروژه عام المنفعه که از سوی وزارت نفت در این استان اجرا شده بود به بهره برداری رسید که شامل  ۲۷ پروژه طرح های هادی روستای، سه پروژه فرهنگی، یک پروژه بهداستی، ۲۵ مورد نوسازی مدارس و ۴ پروژه ورزشی بوده که با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به انجام رسیده است. در جریان سفر اول و دوم استانی رئیس جمهوری به استان کهکیلویه و بویر احمد ۲.۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های مسئولیت های اجتماعی در این استان اختصاص پیدا کرد.

 
انتهای پیام
منبع: شانا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز