تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
امام جمعه شیراز:

ولی عصر (عج) خود کسی را تعیین کرده که در جایگاه رهبری قرار بگیرد

اگر امت اسلامی حرکت نکند دشمنان به اینگونه اقدامات خود ادامه می‌دهند، البته آنها درصدد هستند قرآن را نابود کنند اما این آرزو را به گور خواهند برد.
کد خبر: ۶۸۴۰۵

 

به گزارش معاصرنماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با محکوم کردن اقدام دولت سوئد برای آتش زدن قرآن گفت: امروز به همراهی همه امت بزرگ اسلامی که از شرق تا غرب عالم حضور دارند به دشمنان اسلام اعلام می‌کنیم که دوره آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا تمام شده است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز با محکوم کردن آتش زدن قرآن در سوئد، افزود: متاسفانه نادانی، لجبازی و عداوت دولت منحوس سوئد در بی احترامی به کلام الله مجید و قرآن کریم دوباره تکرار شد؛ این جسارت و بی‌ادبی نسبت به قرآن تکرار شد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: هرچند آنها به عترت پیامبر بی‌احترامی کردند اما بیش از هزار سال است که مردم پای قرآن و اسلام ایستاده‌اند.


آیت‌الله دژکام خطاب به دشمنان اسلام گفت: آبروی خود را نبرید و نسبت به قرآن بی احترامی نکنید، این دشمنی نفعی برای شما نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث شد جمهوری اسلامی دشمنان خود را بشناسد، اظهارکرد: اگر امت اسلامی حرکت نکند دشمنان به اینگونه اقدامات خود ادامه می‌دهند، البته آنها درصدد هستند قرآن را نابود کنند اما این آرزو را به گور خواهند برد.

رییس شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: ما امروز به همراهی همه امت بزرگ اسلامی که از شرق تا غرب عالم حضور دارند یکصدا با فریاد بلند به دشمنان اسلام و به ویژه آمریکا و معاندان نسبت به امت اسلامی اعلام می‌کنیم که اگر می‌خواهید با این دسیسه ها استکبار خود را ادامه دهید بدانید دوره آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا تمام شده است.

آیت الله دژکام افزود: امروز این امت و ملتی که عزت و عظمتش در مشت‌های گره کرده جوانان به رخ دنیا کشیده می‌شود می‌آید برای اینکه کفر و ظلم صهیونیست‌ها را به هم بریزد.

وی با اشاره به سالروز برگزاری نماز جمعه در تهران، بیان کرد: روز پنجشنبه هفته آینده سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در تهران پس از انقلاب اسلامی است که این روز را باید قدر بدانیم.

وی ادامه داد: جمعیت نمازگزارن روز به روز افزایش یافته و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی است و جوابی برای افرادی است که معتقد بودند دوره خداباوری تمام شده است.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: پنجشنبه و جمعه هفته آینده تاسوعا و عاشورای حسینی است و این روزها فرصت تجدید عهد با حضرت عباس و امام حسین(ع) است و بدون شک مردم فارس مانند همیشه در این ایام به صورت ویژه می‌درخشند.

آیت الله دژکام افزود: امسال به جبران سالهای شیوع کرونا که با محدودیت برای برگزاری مراسم ایام محرم روبرو بودیم در گوشه گوشه شهر شیراز که حرم سوم اهل بیت(ع) است حرکت‌های زنجیر زنی و سینه زنی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در گوشه گوشه شهر از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب در محله های مختلف برگزاری این مراسم را شاهد هستیم و جا دارد از جوانان و نوجوانان در هیأت‌های مذهبی که با حضورشان در این ایام عشقشان را به امام حسین (ع) ثابت می‌کنند، تشکر ویژه داشته باشم.

امام جمعه شیراز گفت: جا دارد دست همه جوانان و نوجوانان را ببوسیم، این عشقی که جوانان و نوجوانان به امام حسین (ع) دارند، ارزشی برای آنها محسوب می‌شود.

آیت الله دژکام افزود: حضور جوانان در هیأت‌های مذهبی برای ما مایه افتخار و برای دشمن که تلاش کرده نسل جدید را از محبت امام حسین(ع) دور کند، مایه روسیاهی است.

وی یادآور شد: چند روز پیش شهید سربلند ارتشی در شیراز تجلیل شد؛ این شهید در مورد زندگی یک کتاب به اسم «فرصت آخر» نوشته بود.

وی ادامه داد: باید از خدا بترسیم و حساب ببریم، انسان هر وقت احساس می‌کند کاری گناه است نباید نزدیکش شود. اگر گناهی از ما سر زد تا فرصت هست باید تلاش کنیم آن را جبران کنیم، تقوا یعنی از فرصت‌ها استفاده کنیم تا در سفر آخرت بارمان سبک باشد.

بدون معرفت و خداشناسی، عبادت ارزشی ندارد


نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه‌های اول نمازجمعه هم با بیان اینکه مسئله امامت و ولایت به عنوان یکی از بنیان‌های اصلی تفکر اسلامی شکل گرفته است، گفت: امامت و ولایت نمی‌تواند منقطع شود، اگر منقطع شد دلیلی برای وجود عالم باقی نمی‌ماند چراکه هدف عالم این بوده که ائمه اطهار به عنوان امام ظهور پیدا کنند.
آیت الله دژکام افزود: همان‌گونه که وجود امام لازم است وجود پیروان راستین هم الزامی است اما هدف غایی این است که باید پیروان امام آنقدر زیاد شوند که اداره جامعه بشری با هدف آفرینش و امامت امامان معصوم (ع) محقق شود.


وی یادآور شد: امام حسین (ع) روزی در جمع اصحاب خود قرار گرفتند و به آنها فرمودند «مردم بدانید و آگاه باشید که خداوند متعال بندگانش را خلق نکرده مگر برای اینکه خداشناس شوند»

رییس شورای فرهنگ عمومی فارس با بیان اینکه بدون معرفت و تکمیل خداشناسی، عبادت ارزشی پیدا نمی‌کند، گفت: بندگی با معرفت و خداشناسی محقق می‌شود و اگر انسان خدا را نشناسد منحرف می‌شود؛ با معرفت است که کاری که خدا خواسته انجام می‌شود.


آیت‌الله دژکام با بیان اینکه عبادت و پرستش نیاز عمومی بشر است و برای درست انجام شدن نیاز به معرفت دارد، افزود: نتیجه معرفت و عبادت، بندگی خداست؛ عبادت خدا که انجام شد انسان به عزت‌مندی می‌رسد و در واقع عزت انسان در پرتو بندگی خدا رخ می‌دهد.


وی اضافه کرد: رسیدن به معرفت مورد قبول خدا وقتی محقق می‌شود که به معرفت امام برسیم چراکه امام از جانب خدا منصوب می‌شود.


نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر از امامی که امروز خدا واجب کرده که اطاعتش کنیم فرمانبرداری نکنیم با مشکل روبرو خواهیم شد، امام داناست و از طرف خدا سخن می‌گوید.


آیت الله دژکام با بیان اینکه انسان برای خداشناسی باید امام‌شناس شود، یادآور شد: در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) خود حضرت کسی را تعیین کرده که در جایگاه رهبری قرار بگیرد.


وی ادامه داد: اگر ما امام زمان(عج) خودمان را شناختیم معرفتمان در پیشگاه خدا الزام می‌شود و امام دین را تکمیل می‌کند، پس باید برای امام شناسی به ویژه در ایام محرم تلاش کنیم و برای نسل جدید با بیان صمیمی و خودمانی توضیح داده شود.


امام جمعه شیراز افزود: مؤمنان و کسانی که هیات تشکیل می‌دهند و در ایام محرم مجلس برگزار می‌کنند باید مسیر را باز کنند و با بهره‌گیری از سخنرانان در مجالس مردم را به فیض برسانند، سخنرانانی که سخن خدا و رسول و اهل بیت(ع) را برای مردم توضیح دهند.


آیت الله دژکام اظهارکرد: مجالس در این ایام بدون سخنران نباشد، مداحی خوب است اما معرفت هم باید شکل بگیرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز