تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
استاندار فارس:

ضرورت تعیین منابع پروژه های آبخیزداری

مشخص شدن محل تامین هریک از الزامات اجرای پروژه های آبخیزداری از جمله تامین نیروی انسانی مورد نیاز، مصالح و ماشین آلات ضرورت ابتدایی و اصلی در اجرای این طرح هاست.
کد خبر: ۶۸۵۴۵

ضرورت تعیین منابع پروژه های آبخیزداری

 
به گزارش معاصرازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس دکتر محمدهادی ایمانیه در قرارگاه آبخیزداری استان، با اشاره به اهمیت احداث آبخیزها در نقاط مستعد و مناسب، بر ضرورت انجام کارهای مطالعاتی پیش از اجرای آنان تاکید کرد و گفت: می بایست بین طرح هایی که پشتوانه تحقیقاتی و مطالعاتی دارند با سایر طرح ها، تمایز قائل شوید. قسمتی از اعتبارات تخصیص یافته به منظور احداث آبخیزداری ها را، برای اقدامات مطالعاتی این حوزه اختصاص دهید.
استاندار فارس، طرح پروژه های پیشنهادی برای تصویب در قرارگاه آبخیزداری را منوط به تصویب در زیرکمیته های تخصصی دانست و افزود: ابتدا، با انجام اقدامات کارشناسی، بررسی همه جوانب، استفاده از نظرات صاحبان تجربه در زیر کمیته های تخصصی و تصویب آن، پروژه ها تعریف و سپس برای تصویب نهایی به قرارگاه ارایه شود.
 
وی با تاکید براینکه کارهای کارشناسی شده، در زمان کمتر و با سرعت بیشتری به نتیجه می رسند، اظهار داشت: مشخص شدن محل تامین هریک از الزامات اجرای این پروژه ها از جمله تامین نیروی انسانی مورد نیاز، مصالح و ماشین آلات می بایست در زیرکمیته ها تعیین شود تا در صورت تایید نهایی اجرایی شوند.
دکتر ایمانیه به اعتبارات لازم برای اجرای طرح های آبخیزداری نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار تخصیص یافته برای سال جاری در این زمینه مشخص است؛ می بایست با هم افزایی و استفاده از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه های اجرایی به سمت اجرای این طرح های با ارزش گام برداشت.
وی، همچنین ضمن اینکه مدیرکل بحران استانداری فارس را ملزم کرد برای سال جاری و سال آینده، به منظور تامین اعتبار بازسازی، مرمت و احیای برخی از آبخیزها از سازمان بحران کشور اقدام کند، افزود: پنج نفر از فرمانداران استان از طرح های آبخیزداری موفق کشور بازدید بعمل آورند تا از تجربه موفق آنان در اجرای صحیح و کاربردی این پروژه ها استفاده شود.
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز