تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده ماله گاله شیراز

در پی اعلام آتش سوزی در منطقه حفاظت شده ماله گاله شهرستان شیراز تیم های واکنش سریع یگان محیط زیست شیراز با تجهیزات کامل به این منطقه اعزام شدند و کار مهار آتش سوزی را آغاز کردند.
کد خبر: ۶۸۶۶۳

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده ماله گاله شیراز

 

به گزارش معاصر از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، کامران اسلاملو رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار داشت : این آتش سوزی با مشارکت کم سابقه جوامع محلی در کمترین زمان ممکن مهار شد و در کمتر از دو ساعت به صورت کامل مهار شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز ادامه داد: با توجه به مهار زود هنگام آتش گونه های درختی و درختچه‌ای در ماله گاله آسیبی ندیدند و حدود دو هکتار از گونه های علفی یکساله طعمه حریق شدند .

وی اضافه کرد: خوشبختانه با برگزاری دوره های آموزشی و تجهیز جوامع محلی تعامل محیط زیست با مردم بیش از گذشته به چشم می خورد، در این آتش سوزی که نمونه کاملی از تعامل و هم افزایی با جوامع محلی جلوه گر شد شاهد خلق صحنه هایی بدیع از مشارکت مردم در مهار آتش بودیم.

اسلاملو از گردشگران محلی خواست تا ضمن رعایت موازین ایمنی هنگام تفریح و گردش در مناطق همجوار با عرصه های طبیعی از برافروختن آتش خودداری کنند و در صورت مشاهده مواردی از آتش سوزی آن را به مراکز و ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز